Monday, July 23, 2007

سه زنداني ديگر به اعتصاب غذاي دانشجويان پيوستند

تعداد اعتصابيون به شش نفر رسيد
سه زنداني ديگر به اعتصاب غذاي دانشجويان پيوستند - سه شنبه 2 مرداد 1386 [2007.07.24]
نادر كرمي
در حالي كه پويان محموديان يكي از چهار مدير مسئول نشريات دانشجويي جعل شده در دانشگاه اميركبير پس از تحمل ۷۴ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوين روز گذشته با قرار وثيقه آزاد شده است، سايت خبري دانشجويان دانشگاه اميركبير از وخامت وضعيت سلامتي سه دانشجوي دربند مانده اين دانشگاه در پي اقدام به اعتصاب غذا است.
در گزارشي كه در اين سايت خبري آمده است عنوان شده كه با توجه به عدم صدور وثيقه از سوي قاضي حداد براي احمد قصابان، مجيد توکلي و احسان منصوري و افزايش فشارها بر عليه اين افراد براي اخذ اعتراف آنان بر ادامه اعتصاب غذاي خود پافشاري مي کنند.
اين گزارش مي افزايد كه اينك ۱۰ روز از آغاز اعتصاب غذاي اين سه دانشجو در بند ۲۰۹ اوين مي گذرد و اين در حالي ست که با پيوستن دكتر کيوان انصاري، ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندي به اعتصاب غذاي اين ۳ تن، تعداد فعالان دانشجويي – سياسي زنداني که در اعتصاب غذا به سر مي برند به ۶ نفر رسيده است.
با وجود انتشار اين گزارش‌ها هنوز مقامات قضايي و مسئولان زندان اوين نسبت به صحت و سقم اين اخبار موضع گيري نكرده و همين نكته بر نگراني‌ خانواده و دوستان اين شش زنداني افزوده است.
ادامه پي گيري و رايزني براي آزادي بازداشت شدگان 18 تير
بيش از دو هفته از بازداشت گسترده جمعي از دانشجويان و دانش آموختگان فعال در انجمن‌هاي اسلامي و سازمان دانش آموختگان ايران در سالروز 18 تير مي گذرد و اميدواري براي آزادي آنها در روزهاي ابتدايي اينك به بيم و نگراني در مورد وضعيت نگهداري اين جمع در زندان هاي انفرادي و چند نفره اوين بدل شده است.
آخرين اخبار در مورد اين بازداشت شدگان حاكي است كه روز گذشته علي نيكو نسبتي مسئول روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت و عضو شوراي مركزي اين تشكل دانشجويي براي اولين بار با خانواده خود تماس گرفته و طي گفتگوي كوتاهي از سلامتي خود خبر داده است.
با اين حال پي گيري‌ها و رايزني‌هاي اعضاي باقيمانده دفتر تحكيم وحدت و سازمان دانش آموختگان ايران در مورد بازداشت شدگان همچنان ادامه دارد. اين دانشجويان و دانش آموختگان و خانواده‌هاي آنان كه اميد چنداني به اجراي عدالت در دستگاه قضايي نسبت به دوستانشان ندارند، طي رايزني با بزرگان اصلاح طلبان نگرانيهاي خود را در مورد عدم رعايت حقوق بازداشت شدگان اعلام كرده و از آنها مي خواهند تا حد امكان براي آزادي دوستانشان تلاش كنند.
بر همين اساس در ديدار اعضاي شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت، با دكتر محمد ملكي وي خطاب به ايشان گفت: در حال حاضر شما بايد اتحادتان را حفظ کنيد و در مسايل مربوط به دانشگاه با هم هماهنگ باشيد و توطئه اعتراف گيري از دوستانتان را خنثي کنيد و به ياد داشته باشيد که اين برخوردها نشانه ضعف حکومت است، يک حکومت مقتدر به افکار مختلف اجازه پيدايش و نشر مي دهد. در زمان مصدق، اکثر نمايندگان مجلس با وي مخالف بودند و بحث هاي زيادي در مخالفت با وي در مجلس در مي گرفت، اولين اقدام مصدق، پخش مستقيم جلسات مجلس از راديو بود تا همه ي نظرات شنيده شود. اگر شما در مقابل حکومت ضعف نشان دهيد، آنها احساس قدرت مي کنند.مگر شما به غير از گفتن و نوشتن چه کاري انجام داده ايد؟
در همين زمينه خانواده عبدالله مومني نيز طي دو روز گذشته ديدارهايي را با سيد هادي خامنه‌اي و مهدي كروبي، دبيران كل مجمع نيروهاي خط امام و حزب اعتماد ملي انجام دادند. در ديدار با سيد هادي خامنه اي همسر عبدالله مؤمني خطاب به وي گفت، مابه تظلم خواهي پيش شما آمده ايم. وي افزود: يك بار شهادت همسر اولم در جنگ تحميلي موجب شد از وجود سرپرست خانواده محروم شويم. حالا نيز متآسفانه همسرم آقاي عبدالله مؤمني را بدون ارتكاب هيچ جرمي دستگير و پس از آن به شيوه بسيار نامناسبي در نظام اسلامي بدون رعايت حال خانواده منزلمان را تفتيش كردند.وي همچنين گفت: وقتي آقاي مؤمني را براي تفتيش به خانه آوردند آثار ضرب و شتم را بربدن او ديدم.
به گزارش ادوارنيوز، رقيه مؤمني دختر برادر شهيد عبدالله مومني نيز به حجت الاسلام خامنه اي گفت وقتي دوستان دانشجويم مي گويند ثمره شهادت پدران شما چه بود چه جوابي دارم به آنها بدهم.
سيد هادي خامنه اي نيز در اين ديدار ضمن ابراز همدردي گفته است: راه اعتلاي كشور و آزادي و دموكراسي هزينه مي خواهد. صبر و تحمل پيشه كنيد من نيز از هيچ كوششي براي آزادي آقاي مؤمني دريغ نمي كنم. اوايل دهه 60 هم كه بنده از طرف امام براي بررسي وضعيت زندانها مأموريت داشتم نيز چنين نارسائي هايي وجود داشت و خود حضرت امام نيز به آن نارسائي ها اعتراض داشتند.
وي درادامه ضمن انتقاد به پلمپ دفتر سازمان ادوارتحكيم و نحوة دستگيري دانشجويان و اعضاي سازمان گفت اكنون بعداز گذشت 3 دهه از انقلاب اينگونه برخوردهاي غيرقانوني آن هم با يك سازمان داراي مجوز به هيچ وجه پذيرفتني نيست.
كروبي نيز در ديدار خود با خانواده عبدالله مومني با ابراز تاسف نسبت به وضعيت پيش آمده براي سخنگوي سازمان دانش آموختگان ايران قول داده كه پي گيري‌ها و تلاش‌هاي لازم را در جهت آزادي هر چه سريعتر عبدالله مومني انجام دهد.

No comments: