Tuesday, July 24, 2007

اسلام دموكراتیك موثرترین پادزهر بنیادگرایی اسلامی است


مطالب مرتبط
براي مبارزه عليه بنيادگرايي لازم است كه به اسلام دمكراتيك كمك كرد
ايتاليا – كنگره حقوق زنان و بچه ها- شركت هيات مقاومت ايران
ايتاليا- حقوق زنان وكودكان – پيام خانم رجوي
دركنگره بین المللی بررسی وضعیت حقوق زنان و كودكان، كه به ابتكار یونیسف و با حضور صاحب نظران عالیرتبه بین المللی در امور زنان و كودكان از اقصی نقاط جهان، از جمله معاون اجرایی یونیسف، مدیركل شورای حفاظت از كودكان آفریقا، معاون رئیس كل شورای اروپا و دبیر اجرایی كمیته اروپایی شورای اروپا، در سَن روسورِ san rossore ایتالیا برگزار شد، پیام خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران پخش گردید.
در میان شركت‌كنندگان در این كنگره ، همچنین شماری از شخصیتهای سیاسی ایتالیا، از جمله كلائودیو مارتینی استاندار استان توسكانا،خانم مِرچه دیس بِرشْ و خانم رُبِرتا آنجه لیلی ٍ عضو كمیسیون حقوق مدنی و عدل و روابط داخلی پارلمان اروپا به چشم می‌خوردند. از جانب مقاومت ایران هیأتی به سرپرستی خانم فریده كریمی در این كنگره حضور یافت و با هیأت ها و شخصیتهای مختلف حاضر در این كنگره دیدار و گفتگو نمود. پخش پیام ویدئویی خانم مریم رجوی در این كنگره با استقبال زیادی روبرو شد.
كنگره بررسی وضعیت حقوق زنان و كودكان، به ابتكار یونیسف در ایتالیا برگزار شد. در این كنگره متخصصان و صاحب نظران عالیرتبه بین المللی از اقصی نقاط جهان برای دست یابى به راه حل های اساسی معضلات مربوط به حقوق تضییع شده زنان و كودكان در جوامع مختلف، گردهم‌آمده بودند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در پیام ویدئویی خود به این كنگره، گفت: «من درحالی با شما سخن می‌گویم كه كشورم تحتِ سلطه بدترین دشمن دمكراسی و صلح در جهان است. فاشیسم مذهبی مردم ایران را در یك زندان بزرگ به اسارت درآورده، و صدور بنیادگرایی و تروریسم آن كه خاورمیانه را در یك بحران فاجعه بار فروبرده است. تحت نام قوانین اسلامی ، تلاش می كند جنایاتش را توجیه كند. بنیادگرایی اسلامی چیزی نیست جز یك درك ارتجاعی از اسلام كه قلبِ آن در تهران می‌زند. با ویژگی‌های سركوبگری، تبعیضِ دینی و توسعه طلبی و بیش از هر چیز، با زن ستیزی كه تا كنون ده ها هزار زن مخالف را شكنجه و تیرباران كرده است».
خانم رجوی با تأكید بر اهمیت راه حل مقابله با خطر بنیادگرایی سه تجربه مهم مقاومت ایران در این مبارزه را تشریح كرد. رئیس جمهور برگزیده مقاومت از جمله گفت: اسلام دموكراتیك موثرترین پادزهر بنیادگرایی اسلامی است. زیرا رودرروی آن از بردباری، رحمت و همزیستی حمایت می‌كند و این پیام حقیقی حضرت محمد است. اسلام در ماهیت واقعی خود علیه سركوب و تبعیض و مدافع دموكراسی و انتخاب آزادانه است. آخوندها می‌گویند قوانین سركوب و زن ستیزی، احكامی است كه از جانب خدا تعیین شده است. اما این ادعا بی‌پایه است. اصل اساسی در اسلام، حاكمیت مردم است. و خودِ مردم هستندكه قانونگذاری می‌كنند. اسلام تحمیلِ دین را رد می‌كند، مدافع برابری زن و مرد است و قادر است یك تحول كیفی در سرنوشتِ مسلمانان و به خصوص زنان ایجاد ‌كند و توانِ چشمگیری در كنار زدن بنیادگرایی دارد.
خانم رجوی در پیام خود به كنگره بین‌المللی بررسی وضعیت حقوق زنان و كودكان در ایتالیا هم‌چنین گفت:« تجربه بزرگ دیگر ما این است كه در مبارزه با نیروی مهیب بنیادگرایی، ما مشاهده كردیم كه هرچه مبازره حادتر می‌شود، نقشِ زنان افزایش می‌یابد. آنها بیشترین پتانسیل را برای مقابله با بنیادگرایی دارند. و مبارزه زنان برای برابری كه در كانون مبارزه با بنیادگرایی است، لازمه برقراری و پیشرفتِ دموكراسی است از این رو در شكست قطعی بنیادگرایی، زنان نیروی تعیین‌كننده محسوب می‌شوند. رئیس جمهور برگزیده مقاومت در این زمینه به نقش چشمگیر زنان در مقاومت ایران و تجربه‌های آنها اشاره كرد.
خانم رجوی در بخش دیگری از پیام خود گفت: سومین تجربه ما ارائه راه حلِ مناسب برای بحران منطقه است كه عبارت است از تغییر دمكراتیك در ایران ما اعتقاد داریم كه در برابر این بحران، كه محصول صدور تروریزم ملاها و تهدید اتمی است، سیاست مماشات شكست خورده است. جنگ و مداخله نظامیِ خارجی نیز این بحران را برطرف نمی‌كند. اما یك راه حل سوم وجود دارد كه عبارت است از تغییرِ دمكراتیك به دست مردم و مقاومت ایران. خانم رجوی ضمن اشاره به سیاست مماشات قدرت های غربی با رژیم آخوندی، از جانب مردم ایران، و به خصوص از جانب زنانِ ایران، متفكران، صاحبنظران و مقاماتِ حاضر در میتینگِ بین المللی سَن روسورِ و همه مردمِ ایتالیا را به ایستادن در كنار مردم ایران و حمایت از این مقاومت، برای برقراری دموكراسی در ایران، فراخواند.
این كنگره كه از هفت سال پیش، هر سال در یك كشور برگزار شده است. امسال با همكاری استانداری توسكانا در این استان در اقامتگاه سابق رئیس جمهور ایتالیا تشكیل شد. این كنگره كه شمار بازدیدگنندگان از آن 1500 نفر برآورد شده، در نخستین روز خود به بررسی و تبادل نظر پیرامون حقوق كودكان پرداخت. در این روز هم‌چنین قطعنامه ای مركب از 10 ماده تصویب شد كه توسط دختر 11 ساله ای با لهجه آهنگین خاص استان توسكانا قرائت شد.به گفته صاحبنظران، اهمیت برگزاری این كنگره در تنظیم و ارائه اسنادی است كه مباحث اصلی اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر 2007 را تشكیل میدهند.در روز دوم كنگره بین المللی بررسی وضعیت حقوق زنان و كودكان، پروفسور تامارا پیج Tamara Page استاد رشته حقوق زنان و فلسفه حقوق، پروفسور ایرِن تینال بی Iren Tinalbi محقق از دانشگاه پیترزبورگ، خانم مَلاله جویا نماینده پارلمان افغانستان و خانم كارولینا تاها مورالِس نماینده كنگره شیلی،خانم ویولِتا مِن جی وار شهردار شهر سان سالوادور، خانم آمیناتا تَراره مؤسس بنیاد اجتماعی آفریقا و آقای خوزه سِ مارتین مدیر مركز مطالعاتی ملكه صوفیای اسپانیا سخنرانی كردند.خانم مَلاله جویا نماینده پارلمان افغانستان تصویری تكان دهنده از اوضاع افغانستان ترسیم نمود و پرده از دخالت های رژیم آخوندی در امور افغانستان برداشت. خانم مَلاله جویا اسامی برخی مقام ها و سیاستمداران را كه در خدمت رژیم ایران و رژیم های منطقه هستند فاش كرد. وی تأكید كرد كه مشكل اصلی افغانستان بنیادگرایی اسلامی است و فقط با از بین بردن این پدیده است كه قسمت اعظم مشكلات داخلی افغانستان حل خواهد شد
.
از سایت همبستگی ملی

No comments: