Monday, February 27, 2012

افعی ها در زندان لیبرتی


افعی ها در زندان لیبرتی
دوشنبه، ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ / ۲۷ فوریه ۲۰۱۲





لیبرتی- شماره ۱۳
افعی ها در زندان لیبرتی
بعداز ظهر روز شنبه۶اسفند (۲۵فوریه) درنزدیکی بنگالهای استراحت لیبرتی چندین مار و افعی دیده شد و ساکنان توانستند دو مورد آن را بگیرند(سه عکس ضمیمه است). این ناشی از متروکه بودن این محل غیرقابل سکونت و زیر ساختهای فاجعه بار این کمپ است که آمادگی و انطباق آن با استانداردهای انساندوستانه در آخر ژانویه مورد تأیید آقای مارتین کوبلر و تکنسین سرپناه‌سازی او قرار گرفته بود. در عین حال گشت مأموران مسلح عراقی در محوطه کوچک اقامت ساکنان روزانه ۳۰ الی ۵۰ بار ادامه دارد.
عکس مارها، تصویر طلایی لیبرتی را مخدوش می کند و آنچنان که آلن درشوویتز دو روز پیش در کنفرانس واشینگتن گفت چیزی جز رسوایی باقی نمی‌گذارد. برجسته ترین وکیل جنایی جهان افزود: «ما فورأ به یک کمیسیون حقیقت یاب نیاز داریم که چگونگی ارتکاب این کلاهبرداری را کشف کند. چه کسی این جهنم و زباله دان را تائید نمود؟ چه کسی مدعی شده که وضعیت آنجا منطبق با استانداردهای سازمان ملل است؟ کسی وجود دارد که مسئول ارتکاب این کلاهبرداری است و ۴۰۰ انسان بیگناه را مجبور کرده که زندگی خود را به خطر بیندازند و سلامت آنها را تهدید کرده چرا که آنها را در معرض محیطی آلوده به زباله و عوامل دیگر قرار داده است. ما باید در این باره تحقیق کنیم».
همچنین شهردار جولیانی گفت: « این یک زندان نیست. این یک اردوگاه مرگ است. این، آن چیزیست که هست. یک اردوگاه مرگ. بگذارید آن را همان طور که هست بنامیم».
به همین خاطر «ساکنان لیبرتی به این نتیجه رسیده اند که بدون تأمین و تضمین اطمینانهای حداقل، تنها راه برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت، بازگشت آنها به اشرف است» (اطلاعیه لیبرتی شماره ۱۲ -۵اسفند).
ساکنان اشرف نیز در نامه های خود به دبیرکل بان‌کی‌مون نوشته اند:«ما بدون تضمینهای حداقل نمی‌توانیم هیچگونه جابه‌جایی را بپذیریم. رژیم ایران و دولت عراق می‌خواهند با تأیید شرایط خود در لیبرتی توسط یونامی ، ما را بین مرگ و تسلیم به فاشیسم دینی، مخیر کنند».
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، با قویترین اعتراض نسبت به زندان سازی و وضعیت فاجعه بار لیبرتی، توجه بان کی مون، دبیرکل ملل متحد، هیلاری کلینتون، وزیرخارجه آمریکا و بارونس اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا را به این محیط آلوده و ضد انسانی جلب کرد و خواهان رسیدگی بلادرنگ به این وضعیت شرم آور شد. وی تأکید کرد: همچنانکه ساکنان اشرف بارها اعلام کرده اند، بدون اطمینانهای حداقل هیچکس نباید انتظار جابه‌جایی داوطلبانه از اشرف به لیبرتی را داشته باشد.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸ اسفند ۱۳۹۰( ۲۷فوریه۲۰۱۲)




1 comment:

naserx1 said...

حقشون از اینجا بدتره.چون خودشون توسط رجوی های کثیف تبدیل به مار شدن.