Thursday, March 01, 2012

مریم رجوی از اظهارات خانم کلینتون استقبال کرد و خواستار همزمانی خروج از لیست و انتقال به لیبرتی، برای حل همه مشکلات در اسرع وقت شد

خانم رجوی از اظهارات خانم کلینتون استقبال کرد و خواستار همزمانی خروج از لیست و انتقال به لیبرتی، برای حل همه مشکلات در اسرع وقت شد
پنج‌شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۱ مارس ۲۰۱۲

خانم رجوی با تأکید بر اطمینانهای حداقل برای انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی
از اظهارات خانم کلینتون درباره امنیت و سلامت آنها استقبال کرد و در مورد نقش کلیدی
انتقال به لیبرتی در لغو نامگذاری
خواستار همزمانی خروج از لیست و انتقال، برای حل همه مشکلات در اسرع وقت شد

در پی اظهارات چهارشنبه شب۱۰اسفند (۲۹فوریه)، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، در جلسه استماع کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره نقش کلیدی انتقال ساکنان اشرف به کمپ لیبرتی در لغو برچسب تروریستی، خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، از تأکیدهای خانم کلینتون درباره امنیت و سلامت ساکنان اشرف استقبال کرد و به همین منظور خواستار لغو برچسبی شد که از ابتدا فقط برای استمالت از فاشیسم دینی حاکم بر ایران ابداع شده است.
خانم رجوی با یادآوری اینکه، مشروط کردن خروج از لیست به جابه‌جایی به لحاظ اصولی و قانونی موضوعیت ندارد، به منظور حل همه مشکلات در اسرع وقت، خواستار همزمانی خروج از لیست و انتقال شد و افزود: لغو این برچسب، دست یافتن به اطمینانهای حداقل برای انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی را به طور جدی تسهیل می کند.
سازمان مجاهدین خلق ایران، در روز ۸اسفند (۲۷فوریه)، از ادامه نامگذاری غیرقانونی و از اجرا نشدن حکم دادگاه پس از ۲۰ ماه تأخیر، به دادگاه استیناف فدرال شکایت کرد. در روز ۱۰اسفند، ۲۱ تن از شخصیتهای برجسته سیاسی و نظامی و قضایی و اطلاعاتی ایالات متحده با ارائه یک لایحه به دادگاه، به طور رسمی به این شکایت پیوستند.
حقوقدانان و شخصیتهای برجسته آمریکایی، خواهان لغو فوری نامگذاری شده و مشروط کردن آن به شرایط مورد نظر رژیمهای ایران و عراق را، غیر قانونی و مُشوِق کشتار اعضای اپوزیسیون ایران در عراق اعلام کردند.
از این پیشتر، ۹۸ نماینده کنگره آمریکا،
- «با توجه به اینکه دولت ایران لیست تروریستی را وسیله یی برای اعدام اعضای مجاهدین در ایران قرار داده است»؛
- و«با توجه به اینکه لیست گذاری، از سوی عوامل رژیم در عراق و دولت مالکی برای حمله به اعضای مجاهدین خلق در کمپ اشرف یا تحریم آنها به کار گرفته شده و منجر به از دست رفتن جان افراد گردیده است»؛
- خواهان حذف برچسب تروریستی و «لغو تمامی محدودیتها علیه مجاهدین خلق، اعضا و تمامی وابستگان آن» شده بودند (قطعنامه شماره ۶۰).
ساکنان اشرف، با حداکثر انعطاف و صرفنظر کردن از حقوق ۲۶ساله اقامت قانونی خود در عراق و اشرف، بارها اعلام کرده اند که با تأمین اطمینانهای حداقل، به‌ویژه خروج مأموران مسلح عراقی از داخل کمپ و برچیدن دوربینهای جاسوسی، به لیبرتی می‌روند. با این همه ۴۰۰تن از ساکنان اشرف در روز ۲۸بهمن به نشانه حسن نیت به لیبرتی رفتند اما با شرایط وحشتناکی روبه‌رو شدند. شخصیتهای برجسته آمریکایی وضعیت کنونی کمپ لیبرتی را به‌درستی «اردوگاه کار اجباری» توصیف می کنند.
خانم رجوی در روز ۹ اسفند به خانم کلینتون نوشت: «من بسیار مشتاق بودم که کمپ لیبرتی از اطمینانهای حداقل برخوردار می بود تا همه ساکنان اشرف بتوانند منتقل شوند. من همچنین مطمئنم که شما خواهان جابه‌جایی اجباری و اینکه افراد به جای یک کمپ پناهندگی به یک بازداشتگاه بروند نیستید. کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد، ساکنان اشرف را ”به‌طور رسمی پناهجویان تحت قانون بین المللی“ و همچنین ”افراد مورد نگرانی مستقیم“ شناخته است. کمیساریا با تاکید بر یافتن راه حل مسالمت آمیز، خاطر نشان کرده است که هرگونه جابه‌جایی از اشرف باید ”برپایه داوطلبانه“ و ”با آزادی تردد“ در محل جدید صورت بگیرد».
خانم رجوی بار دیگر خواستار پشتیبانی خانم کلینتون از تأمین اطمینانهای حداقل، طبق استانداردهای انساندوستانه و حقوق بشری در کمپ لیبرتی برای انتقال موفق و صلح آمیز بقیه ساکنان اشرف شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۱ اسفند ۱۳۹۰ (اول مارس ۲۰۱۲)


No comments: