راهاندازي مركز كنترل «مزاحمتهاي» پيامك و MMS
مدير عامل شركت ارتباطات سيار از پيشبيني مركز جلوگيري از «مزاحمت» تلفن همراه كه به پيام كوتاه و MMS (ارسال صوت و تصوير از طريق تلفن همراه) مربوط ميشود، خبر داد. وحيد صدوقي درگفتوگو با ايسنا، دربارهي تدوين آييننامهي مربوط به MMS كه در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال بررسي است، گفت: نكتهاي كه دربارهي ارسال MMS در آييننامهي مربوطه اشاره شده، بحث مزاحمتها است؛ در اين سرويس همانند پيام كوتاه، مشترك پيام را به مشترك خاص ارسال ميكند كه بعضا اين پيامها براي عموم ارسال شده و مزاحمت ايجاد ميكند. او ادامه داد: سيستمي براي رسيدگي و كنترل اينگونه مزاحمتها درنظر گرفته شده است و سعي كرديم با پيشبيني يك سرور، شرايطي را فراهم كنيم تا اگر مشترك پيام ناخواستهاي دريافت كرد آن را براي سرور مربوط ارسال كند تا بهطور اتوماتيك پيام هشداري مبني بر شكستن حريم قانوني و بهعنوان تذكر به ارسال كنندهي پيام فرستاده شود و در صورتي كه اين امر تكرار شود نسبت به برخوردهاي قانوني و طبق آييننامه با وي برخورد شود. او ادامه داد: پيشبيني مركز جلوگيري از مزاحمت تلفن همراه هم به پيام كوتاه و هم براي MMS مربوط ميشود؛ طبق بررسيهاي ميداني انجام شده در ميان اپراتورهاي تلفن همراه در چندين كشور، برخوردهاي قانوني در اين باره شامل جريمههاي نقدي، از چند هزار دلار تا قطع سرويس است. او افزود: اما در همهي موارد، ابتدا يك پيام هشدار برروي تلفن همراه ارسال و در مراحل بعد اقدامات قانوني انجام ميشود، اما نوع مراحل برخورد در كشور در آييننامهي مربوط كه در سازمان تنظيم مقررات در دست تدوين است، ذكر خواهد شد.
No comments:
Post a Comment