Wednesday, September 19, 2007

اعدام هاي تمام ناشدني

اعدام هاي تمام ناشدني
اطلاعيه فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر: - پنجشنبه 29 شهریور 1386 [2007.09.20]
پاريس- فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران به شدت اعدام 11 تن از شهروندان ايراني را که روز 12 سپتامبر به دار آويخته شدند محکوم مي کند. اتهام برخي از اين قربانيان شرکت در عمليات تروريستي بوده است.
در ميان اعدام شدگان، سه تن از اقليت عرب ايراني اهل خوزستان نيز به چشم مي خورند. اسامي اين اعدام شدگان عبارت است از: آقاي عبدالرضا نواسري (34 ساله)، آقاي محمد علي سواري (38 ساله) و برادرش، آقاي جعفر سواري (23 ساله). از ابتداي سال 2007، تعداد 15 نفر از اقليت عرب اعدام شده اند. با توجه به اطلاعات به دست آمده، چهار تن ديگر از اين اقليت نيز در حال حاضر در انتظار اعدام بسر مي برند: آقايان حمزه سواري (20 ساله)، زامل باوي، ناظم بريهي و عبدالايمان زائري.
اين اعدام ها همچنان ادامه دارند و تمايل به صدور حکم مرگ از سوي دولتمردان فعلي ايراني نيز همچنان پابرجاست. در سال جاري، فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران به صورت مداوم صدور احکام مرگ در ايران را دنبال کرده و به طور مرتب اجراي آن را که در نقض کامل عهدنامه هاي بين المللي حقوق بشر قرار دارد محکوم کرده اند. بر اساس اين عهدنامه ها، محکوم شدگان بايد از حق يک محاکمه عادلانه و بي طرف برخوردار باشند و حکم اعدام بايد صرفا براي جنايت هاي "بزرگ" صادر شود. فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر "درخواست فوري" تابستان امسال را يادآوري مي کند و در ميان ديگر مسايل، خواستار پايان يافتن اعدام هاي سياسي مي باشد.
فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران مجددا مخالفت خود را با صدور حکم اعدام تحت هر شرايطي اعلام مي کنند و مجددا از دولتمردان جمهوري اسلامي مي خواهند که به تعهدهاي بين المللي خود در چارچوب اعلاميه جهاني حقوق بشر و ديگر عهدنامه هاي بين المللي حقوق بشر احترام گذاشته و آنها را رعايت کنند.
منبع: فدراسيون بين المللي حقوق بشر، 18 سپتامبر مترجم: علي جواهريalijava
_rooz@yahoo.es

No comments: