Wednesday, September 26, 2007

وزیر خارجه استرالیا: رژیم تهران مشکلی بزرگ در خاورمیانه


سایت حکومتی آفتاب: وزیر امور خارجه استرالیا ابراز عقیده کرده‌است که بر شدت تحریم‌های مالی بین‌المللی وضع شده علیه جمهوری اسلامی در آینده نزدیک افزوده خواهد شد. وی همچنین در اظهار نظری غیر‌متعارف رژیم تهران را به عنوان «مشکلی بزرگ» در پیشبرد فرآیند سازش در خاورمیانه معرفی کرده‌است.
به گزارش شبکه تلویزیونی ABC استالیا، آلکساندر داونر روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با ابراز بدبینی نسبت به آینده روابط غرب با جمهوری اسلامی گفت: «من به هیچ‌روی نمی‌گویم که رژیم تهران و غرب در مسیر جنگ پیش می‌روند، ولی فکر می‌کنم ما در حال وارد شدن به دوره‌ای هستیم که بسیاری از کشورها اشتیاق بیشتری در پیوستن به تحریم‌های مالی بین‌المللی علیه رژیم تهران داشته باشند».
داونر سپس به ابراز مخالفت با سخنان رئیس‌جمهور اسلامی در خصوص حمایت دیگر کشورها از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی پرداخت و گفت :«حتی در میان کشورهای عربی نیز پتانسیل بالایی برای افزایش فشارها بر تهران به چشم می‌خورد».
وزیر امور خارجه استرالیا با ذکر این ادعا که «ایران مشکلی بزرگ برای صلح خاورمیانه است» گفت: «ایران با ادامه حمایت‌هایش از حماس مشکلی بزرگ در روابط میان اسرائیل و فلسطینیان بوجود آورده‌است، ایران با حمایت از حزب‌الله تهدیدی جدی برای امنیت اسرائیل بوجود آورده‌است».
وی همچین بار دیگر جمهوری اسلامی را متهم به حمایت تسلیحاتی از شبه‌نظامیان شیعه در عراق و جنگجویان ضد دولتی در افغانستان نمود.
گفتنی است دولت محافظه‌کار استرالیا پس از بریتانیا مهمترین متحد آمریکا در حمله به افغانستان و عراق بوده و از سیاست‌های خصمانه کاخ سفید علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی پیروی کرده‌است
.

No comments: