Tuesday, September 18, 2007

رييس جمهور ايران بايد دستگير شود- بوستون گلوب و سخنان رامني کانديداي رياست جمهوري آمريکا

رييس جمهور ايران بايد دستگير شود
بوستون گلوب و سخنان رامني کانديداي رياست جمهوري آمريکا - چهارشنبه 28 شهریور 1386 [2007.09.19]
ميت رامني، يکي ازکانديداهاي رياست جمهوري ايالات متحده از حزب جمهوري خواه، ديروز گفت: "نبايد اجازه داد محمود احمدي نژاد، رييس جمهور ايران، در مجمع عمومي سازمان ملل در هفته آينده سخنراني کند. بلکه در عوض بايد با ايراد اتهام نسل کشي به استقبال او رفت."
رامني در نامه اي به يان کي مون، دبير کل سازمان ملل، نوشت: "رژيم ايران تحت رياست جمهوري احمدي نژاد آشکارا از حذف اسراييل از نقشه جهان سخن مي گويد و از اردوگاه تروريستي حزب الله در منطقه و در سرتاسر دنيا حمايت مي کند. آنها با ايستادگي در برابر جامعه جهاني به پيگيري برنامه سلاح هاي هسته اي خود ادامه مي دهند که دستيابي به اين توانايي حتي مي تواند تهديدها ي شوم تري را به دنبال داشته باشد."
رامني معمولاً درباره خطرات نيروهاي تندروي جهادي براي مردم ايالات متحده سخن مي گويد اما اين بار وجه سر سختانه تري از خود خصوصاً در برابر ايران به نمايش گذاشت.
وي در ماه ژانويه درخواست تهديدهاي اقتصادي سختي را عليه ايران کرد؛ تحريم هايي که لااقل به اندازه تحريم هاي عليه رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي، شديد باشد. هدف او از اين تحريم ها منزوي ساختن ايران است تا دست از ادامه فعاليت هايش براي دستيابي به سلاح ها هسته اي بردارد.
در سپتامبر گذشته، زماني که رامني فرماندار ماساچوست بود به همه دفاتر خدماتي دستور داده بود در صورت درخواست هر گونه کمکي از رييس جمهور سابق ايران که به ماساچوست سفر کرده، از همکاري با وي خودداري کنند. رامني همچنين گفته بود سيد محمد خاتمي در زمان رياست جمهوري اش در فاصله سال هاي 1997 تا 2005، در جريان شکنجه و کشتار مخالفان و نيز برنامه هاي مخفي هسته اي بوده است.
منبع: بوستون گلوب – 18 سپتامبر

No comments: