Saturday, September 22, 2007

موشک "قدر" براي آن ها که به آمريکا کمک کنند

موشک "قدر" براي آن ها که به آمريکا کمک کنند
تحليل لاستامپا از نمايش نظامي ايران - یکشنبه 1 مهر 1386 [2007.09.23]
با بالا گرفتن تنش هاي بين المللي و با شايع شدن حمله قريب الوقوع غرب به ايران و بعد تکذيب اين خبر توسط وزير خارجه فرانسه برنار کوشنر، جمهوري اسلامي بار ديگربه قصد قدرت نمايي موشک جديد "قدر" را به نمايش عمومي در آورد: اين موشک قادر است تا برد حداکثر 1800 کيلومتر، به پيش برود.
به نظر مي رسد که اين موشک، همان موشک تحول يافته " شهاب 3" باشد، برد موشک قبلي، 1300 کيلومتر بود. موشک " قدر" در جريان سالگرد آغاز جنگ ايران و عراق به نمايش در آمد. جنگي که در سال 1980 آغاز شد و تا سال 1988 ادامه يافت و در نتيجه آن بين نهصد هزار تا يک ميليون و ششصد هزار نفر کشته شدند.
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران به آمريکا اعلام کرد که از خود شجاعت نشان بدهند و از عراق خارج بشوند. وي گفت: "تنها راه حل مشکل آنها اين است که از خود جرات نشان بدهند و اعتراف کنند که اشتباه کرده اند و منطقه را ترک کنند". وي به مناسبت اين نمايش نظامي گفت: "مقصر دانستن ديگران مشکل را حل نمي کند".
احمدي نژاد بوضوح به اين اتهام آمريکا نسبت به دخالت هاي ايران در عراق و کمک به نيروهاي نظامي شيعه در عراق، اشاره مي کرد. به عقيده رئيس جمهور ايران ريشه هاي نا امني در منطقه را بايد حضور نيروهاي بيگانه، جست.
احمدي نژاد درباره برنامه هاي هسته اي ايران گفت که کساني که گمان مي کنند با "تحريم اقتصادي" مي توانند در مقابل برنامه هسته اي ايران بيايستند، اشتباه مي کنند.
حمله به کساني که فضاي هوايي خود را در اختيار آمريکا مي گذارند
محمد علي جعفري، رئيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام کرد که ايران با همين موشک ها به هر کشوري در منطقه که فضاي هوايي خود را در اختيار آمريکا قرار بدهد يا پايگاه خود را براي حمله آمريکا به تاسيسات جمهوري اسلامي در اختيار اين کشور بگذارد، حمله خواهد کرد. جعفري هشدار داد: "هر کشوري که پايگاه ها و فضاي هوايي خود را در اختيار آمريکا بگذارد، متحد اين کشور محسوب مي شود و جمهوري اسلامي با موشک هايش به آنها پاسخ مي دهد". رئيس سپاه پاسداران ايران درباره پاسخ به حمله احتمالي آمريکا اعلام کرد که تهران با توجه به اينکه تکنولوژي آمريکا را در اختيار ندارد، پاسخ آمريکا را با تکنولوژي نخواهد داد بلکه بعد از پيدا کردن نقاط ضعف دشمن، با روش هاي مخصوص خود، با آن مقابله مي کند. در گذشته ايران تهديد کرده بود که در صورت حمله آمريکا به ايران، منافع آمريکا را در سرتاسر جهان هدف قرار مي دهد.
منبع: لاستامپا 22 سپتامبر

No comments: