Saturday, September 01, 2007

دانشجويان همچنان گرفتارند

دانشجويان همچنان گرفتارند
انتقال کيوان انصاري به بند مجرمان خطرناک - یکشنبه 11 شهریور 1386 [2007.09.02]
ابراهيم کاشفي
کيوان انصاري، يکي از دانشجويان دانشگاه اميرکبير به بند "مجرمان خطرناک" انتقال داده شد.به گزارش "خبرنامه اميرکبير" کيوان انصاري دانشجوي دوره دکتراي دانشگاه صنعتي اميرکبير از روز سه شنبه ۶ شهريور از بند ۲۰۹ به بند ۸ زندان اوين منتقل شده است.
بنابرهمين گزارش وي که در اعتراض به اجبار به ملاقات خانواده خود در کابين هاي شيشه اي، از حضور در جايگاه ملاقات خودداري کرده بود، براي اعمال فشارهاي بيشتر به اندرزگاه ۸ زندان اوين منتقل شده است. "گفته مي شود در بند ۸ زندان اوين مجرمين خطرناک نگه داري مي شوند."
کيوان انصاري به همراه پويا جهاندار و سعيد درخشندي سال گذشته به اتهام "تشکيل گروه هاي غيرقانوني، آموزش براي تسخير صدا و سيما، داشتن ايميل محرمانه، توهين به مقامات از طريق مطالب روي کامپيوتر، ارتباط نامشروع از طريق داشتن عکس يادگاري دسته جمعي با دانشجويان دانشگاه و…" بازداشت شدند. در حال حاضر پس از گذشت نزديک به يک سال از "بازداشت موقت "اين سه فعال سابق دانشجويي و پس از آنکه بيش از ۴ ماه از اعتراض دکتر انصاري، درخشندي و جهاندار به احکام بدوي شان مي گذرد، دادگاه تجديدنظر همچنان از اعلام حکم نهايي اين سه نفر امتناع مي کند.
انتقال کيوان انصاري به بند مجرمين خطرناک در حالي صورت مي گيرد که هنوز تحولي در وضعيت ديگر دانشجويان دانشگاه پلي تکنيک که در پي انتشار نشرياتي مجعول بازداشت شده اند، صورت نگرفته است.
در عين حال بر اساس گفته هاي ديگر منابع دانشجويي، براي برخي از دانشجويان دانشگاه علامه هم احکام تنبيهي صادر شده است. در همين ارتباط مجيد دري، يك فعال دانشجويي دانشكده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي از حكم قطعي‌اش مبني بر دو ترم محروميت از تحصيل بدون احتساب سنوات خبر داده است.
اتهام مجيد دري، ايجاد بلوا و آشوب و برهم زدن نظم دانشگاه، ناديده گرفتن قوانين و ايجاد مزاحمت در دانشگاه است. همچنين دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي نيز از ممنوع الورود شدنش به دانشگاه خبر داد. اميرحسين ايرجي در اين زمينه گفت: "حكم بدوي كميته انضباطي مبني بر يك ترم محروميت از تحصيل بوده كه در دو ماه پيش صادر شد و بعد از اعتراض به حكم با وجودي كه دانشگاه يك ماه فرصت پاسخ به اعتراض را دارد، تاكنون حكم تجديدنظر صادر نشده و دانشگاه با استناد به اين حكم بدوي بنده را ممنوع الورود كرده است."
خاطر نشان مي شود جمعي از دانشجويان محکوم شده دانشگاه علامه از هفته پيش براي پيگيري وضعيت دانشجويان کميته اي تشکيل دادند. کميته مذکور ديداري نيز با رئيس و برخي از اعضاي کانون مدافعان حقوق بشر داشته اس
ت

No comments: