Sunday, October 28, 2007

مشاور کانديدای رياست جمهوری آمريکا : ايران را بمباران کنيد


مشاور کانديدای رياست جمهوری آمريکا : ايران را بمباران کنيد
روزآنلاين؛ ديلي تلگراف : يکي از مشاورين ارشد سياست خارجي، کانديداي اول جمهوري خواهان، رودي جولياني را تشويق کرده ‏است که با بمباران ايران بوسيله موشک و "موشک هاي رد ياب"، برنامه اتمي را دستکم پنج سال به عقب بر ‏گرداند.‏در زمان بحران بين آمريکا و عراق، نورمن پادهورتز، يکي از موسسين مکتب نو محافظه کاري در آمريکا، ‏پيام مشابهي براي جورج بوش، رئيس جمهور حرف گوش کن آمريکا داده بود. وي گفت:« هيچ يک از راه ‏حل ها- مذاکره، تحريم، ايجاد بحران داخلي- به اندازه حمله نظامي کارساز نيست. همه اين ها راه هايي است ‏که منجر مي شود به اين که ما بدترين انتخاب را بکنيم و اجازه بدهيم که آنها به بمب اتم دست پيدا کنند».‏او در مصاحبه اي با ديلي تلگراف گفت: "حمله نظامي موفقيت آميز است. من با کساني صحبت کرده ام و آنها ‏ترديد نداشتند که اين کار باعث مي شود که برنامه ايران بين 5 تا 10 سال، عقب برود. انها معتقدند که ما با ‏مونيتور هاي ردياب مي توانيم براحتي تاسيسات زيرزميني ايران را بمباران کنيم".‏اگرچه آقاي پادهورتز گفت که از طرف جولياني صحبت نمي کند، اما به نظر مي رسد که شهردار سابق ‏نيويورک، در ديدار هاي روزانه اش، دستکم از افکار تندروانه وي استقبال مي کند.‏آقاي جولياني در ديدار ماه گذشته اش از لندن، گفت که بايد ايران را مطمئن کرد که در صورتي که به نقطه ‏اي برسد که منجر به تبديل شدنش به قدرت اتمي بشود، ما جلوي آن را مي گيريم و يا برنامه هايشان را 5 تا ‏‏10 سال به عقب برمي گردانيم.‏آقاي پادهورتز گفت: "از شنيدن اين سخنان از زبان جولياني، خوشحال شدم. حتي مي شود گفت از اينکه تا ‏اين حد پيش رفته است، غافلگير شدم. مطمئنم که مشاورين سياسي اش به او توصيه مي کنند که تند روي نکند. ‏من به هيچ يک از کانديدا ها توصيه نمي کنم در اين مرحله از تبليغات رياست جمهوري شان، بگويند که بايد ‏کشوري را بمباران کنيم".‏اما آقاي پاد هورتز 77 ساله، بعنوان برجسته ترين عضو نو محافظه کاران آمريکا، معناي سياست خارجي ‏روشنفکرانه اين است که او نه تنها مي تواند درباره افکاري که نبايد به آنها فکر کرد، فکر کند، بلکه مي تواند ‏حرف هايي را که نبايد گفت، بگويد. او در حالي که توضيح مي داد که در نشست هاي هفتگي شرکت مي کند ‏و هر روز با مرکز تبليغات جولياني از طريق ايميل در تماس است، مي گويد: "نقش من فقط اين است که هر ‏چيزي را که به آن مي انديشم، بازگو کنم".‏او دائمي ترين عضو گروه جنگ طلبان در نشست هاي آقاي جولياني است. در اين گروه دانيل پايپز،که ضد ‏دولت فلسطين است و معتقد است آمريکا بايد موجب ترس شود و نه محبت، در کنار مايکل روبين، يکي از ‏مقامات سابق پنتاگون که معتقد است سياست کاندوليزا رايس خطرناک است و آمريکا را در مقابل ايران ‏تضعيف کرده است، هم حضور دارند.‏آقاي پادهورتز، مي پرسد: "اينکه آيا رودي هم با من هم عقيده است يا نه را من نمي دانم. اما مي دانم که ‏ديدگاه هاي رودي، بسيار شبيه به من است".‏تز آقاي پادهورتز اين است که جنگ اخير عليه ترور، در واقع جنگ جهاني چهارم است و جنگ سرد که 42 ‏سال بطول انجاميد، جنگ جهاني سوم بوده است.‏آقاي پاد هورتز در سال 2004، برنده مدال آزادي، بالاترين نشان افتخاري در آمريکا، از دستان جورج بوش ‏شده است. وي طي يک اتفاق نادر با فرمانده نظامي آمريکا بطور خصوصي ديدار کرد. اين ديدار در بهار ‏امسال، درهتل والدورف استوريا، در نيويورک، صورت گرفت.‏نويسنده کتاب جنگ چهارم جهاني: مبارزه طولاني عليه اسلام فاشيستي، 35 دقيقه دلايلش را براي حمله ‏نظامي به ايران به کارل روور، مشاور وقت جورج بوش، ديکته کرد. او گفت: "اينکه آيا حرف هاي من ‏تاثيري بر او گذاشته باشد را واقعا نمي دانم، اما من همه سعي ام را کردم تا او را قانع کنم. او مهربان و گرم ‏بود و به حرف هاي من گوش داد. چندبار در زماني که داشتم توضيح مي دادم، سووالاتي را مطرح کرد، ‏اماچهره اش نشان مي داد که با علاقه حرف هاي من را دنبال مي کند".‏آقاي پادهورتز، زماني که جلسه را ترک مي کرد، مطمئن بود که جورج بوش، قبل از به اتمام رسيدن دوران ‏رياست جمهوري اش، به ايران حمله خواهد کرد. او گفت: "سووالاتي که از من شد در جهت رد کردن يا ‏مخالفت با نظرات من نبود. فضاي ديدار، فضايي منفي نبود".‏او در شرايط امروز مي گويد: "بحث بر سر ايران به شکل پنهاني اش پايان گرفته است و کساني که با حمله ‏نظامي به ايران مخالفند، اين نظر را مطرح کرده اند که در کنار ايران اتمي هم مي شود زندگي کرد".‏نه آقاي بوش و نه آقاي جولياني از اينکه ايران به سلاح اتمي دست پيدا کند، خوشحال نمي شوند و يکي از آنها ‏به محض اينکه متقاعد شد که برنامه هاي اتمي ايران به نقطه غير قابل بازگشت رسيده است، دستور حمله را ‏صادر مي کند.‏آقاي پادهورتز، گفت: "برخلاف حمله زميني که بايد صدها هزار نيرو در اختيار داشته باشيم و ممکن است ‏شش ماه طول بکشد و همه مي دانند که درحال حرکت هستيم، حمله هوايي با سه ناو هواپيما بر که در منطقه ‏حضور دارند و تعداد زيادي زير دريايي، صورت مي گيرد. به عقيده من اين حمله پنج دقيقه طول مي کشد. ‏صبح از خو.اب بر مي خيزي و حمله در طول شب انجام شده است. تنها چيزي که رئيس جمهور بايد بگويد ‏اين است: حمله!".‏منبع: ديلي تلگراف، توبي همدن ‏ 27 ا
کتبر‏

No comments: