Thursday, October 04, 2007

نقش رژیم تهران در ربودن دو مامور ايتاليايى در افغانستان


روزنامه ایتالیایی لاستامپا در گزارشی نوشت دو مامور سرویس اطلاعات خارجی ایتالیا كه حدود 10 روز پیش در افغانستان ربوده شده و سپس در یک عملیات ضربتی آزاد شدند، توسط شبه نظامیان گروهی برهبری "ملا خداداد" که از سوی رژیم تهران حمایت می شود، ربوده شده بودند.
این روزنامه نوشت ملا خداداد روابط بسیار نزدیکی با رژیم تهران دارد و مرتب به ایران سفر می كند.
لاستامپا نوشت تحقیقات در رابطه با ربودن این دو مامور ایتالیايی كه برای جمع آوری اطلاعات در باره ورود سلاح و مهمات از ایران به افغانستان به منطقه مرزی سفر كرده بودند، ادامه دارد. آنها در نزدیكی مرز افغانستان با ایران ربوده شدند. یک واحد ویژه از نیروهای انگلیسی و ایتالیايِی توانست آنها را با انجام یک عملیات ضربتی در نزدیكی فراه در غرب ولایت هرات آزاد کند. جزئیات این عملیات و چگونگی آزادی این دو مامور ایتالیايی فاش نشده است.
این روزنامه ایتالیایی نوشت رژیم تهران تلاش می كند روابط خود را با شبه نظامیان ولایت هرات كه اكثرا وابسته به طالبان هستند، گسترش دهد. هدف از گسترش این روابط درگیر ساختن نیروهای چند ملیتی ناتو (ایساف) با شبه نظامیان در مناطق غربی افغانستان است.
رژیم تهران بمبهای مورد نیاز طالبان را تامین می کند
روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلستان طی گزارشی به نقل از افسران اطلاعاتی انگلیسی نوشت رژیم تهران بمبهای مورد نیاز طالبان را تامین می کند.
این روزنامه نوشت مشابه بمبهای پیشرفته کنار جاده ای که توسط شبه نظامیان عراقی در مسیر کاروان خودروهای نیروهای ائتلاف در عراق کار گذاشته می شوند، در افغانستان نیز مشاهده شده و رژیم تهران این بمبها را در اختیار طالبان قرار می دهد.
نیروهای ویژه انگلستان گفته اند در تاریخ 5 سپتامبر ( 14 شهریورماه) دو کامیون حاوی مواد منفجره از ایران وارد استان فرح افغانستان شده است.
به گفته افسران اطلاعاتی ارتش انگلستان، این مواد منفجره در ساخت بمب های penetrators ( یک نوع از بمب های مورد استفاده در عراق برای منهدم کردن خودروهای نظامی ) مورد استفاده قرار می گیرند.
ژنرال دان مک نیل، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز گفت کشف بیش از 50 بمب و تایمرهای مورد استفاده در ساخت بمب های کنار جاده ای از کامیون هایی که در ماه گذشته از ایران وارد افغانستان شده اند، نشان می دهد که نیروی قدس سپاه پاسداران در امر تجهیز شبه نظامیان طالبان نقش دارد.

No comments: