Monday, September 24, 2007

نيازي به بمب هسته اي نداريم

نيازي به بمب هسته اي نداريم
گزارش واشنگتن پست از سخنان جديد رييس جمهور ايران - سه شنبه 3 مهر 1386 [2007.09.25]
رابين رايت
محمود احمدي نژاد، رييس جمهور ايران، قبل از عزيمت به سازمان ملل در مصاحبه اي که شب گذشته پخش شد گفت تهران نيازي به يک سلاح هسته اي ندارد. او همچنين ادعاهاي مربوط به تجهيز جنگجويان عراقي را از سوي ايران براي هدف قرار دادن سربازان آمريکايي رد کرد.
احمدي نژاد در ضمن گفت تنش هاي موجود ميان ايالات متحده و ايران که به دليل بلند پروازي هاي هسته اي تهران و پشتيباني اين کشور از تندروها بالا گرفته است، منجر به يک رويارويي نظامي نخواهد شد.
او در برنامه 60 دقيقه از کانال CBS گفت: "اين اشتباه است که فکر کنند ايران و ايالات متحده به سوي جنگ پيش مي روند. اين ها جنگ رواني است. اگر شما اختلاف نظري داريد مي توانيد با منطق آنها را حل و فصل کنيد."
اين گفته ها شبيه سخناني است که آدميرال ويليام جي فالون، فرمانده مرکز نظامي ايالات متحده، در جريان هفتمين مرحله از سفرش در منطقه خليج فارس در مصاحبه با الجزيره عنوان کرد. او گفت: "کوبيدن بر طبل جنگ کمک کننده و مفيد نيست." فالون اضافه کرد او پيش بيني نمي کند جنگي ميان ايران و آمريکا در بگيرد و "اين چيزي است که همه بايد براي آن تلاش کنيم."
احمدي نژاد ديروز وارد نيويورک شد. تا علاوه بر شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل در دانشگاه کلمبيا سخنراني کند.
رهبر تندرويان ايران گفت ايران به بمب هسته اي نياز ندارد زيرا چنين سلاح هايي امنيت را حتي براي ابرقدرت ها هم تضمين نمي کند. او گفت: "در روابط سياسي حال حاضر، بمب هسته اي به هيچ کاري نمي آيد. اگر فايده اي داشت، بايد مانع از سقوط اتحاد جماهير شوروي مي شد. اگر مفيد بود بايد مي توانست مشکلات آمريکايي ها را در عراق حل کند."
اگرچه ايران نزديک به دو دهه مشغول غني سازي اورانيوم بود اما احمدي نژاد مي گويد ايران در حال حاضر "چيزي براي مخفي کردن ندارد."
رييس جمهور ايران اتهامات ايالات متحده عليه ايران در ارسال بمب هاي جاده اي براي تند روهاي عراقي که به "مواد منفجره با قابليت نفوذ" معروف است را به استهزا گرفت.
او در مصاحبه اي که در ايران ضبط شده گفت: "اين خنده دار است که آدم چشمهايش را به روي حقيقت ببندد و ديگران را متهم کند. اين کمکي نمي کند. دليل لبخند من هم اين است که واقعيت آشکار است. اما مقامات آمريکايي نمي خواهند آن را ببينند."
احمدي نژاد گفت عدم ثبات در عراق بر خلاف منافع ما در منطقه است.
منبع: واشنگتن پست – 24 سپتامبر

No comments: