Friday, September 14, 2007

بوش: ایران باید به تلاش مخرب خود در عراق پایان دهد

بوش: ایران باید به تلاش مخرب خود در عراق پایان دهد

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز پنجشنبه ۱۳ سپتامبر، همزمان با اعلام طرح خود برای خروج محدود نيروهای آمريکايی از عراق، از کشورهای ايران و سوريه به خاطر «ايفای نقش مخرب» در عراق انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری ها، آقای بوش در اين سخنرانی گفت که «موفقيت در عراق» اجازه می دهد بخشی از نيروهای آمريکايی از اين کشور خارج شوند.
در عين حال، وی به ايران و سوريه هشدار داد که تلاش هايشان برای تخريب دولت عراق بايد پايان يابد.
رييس جمهوری آمريکا ضمن اینکه ایران را به «تلاش برای ساخت سلاح هسته ای» متهم کرد افزود: «يک عراق آزاد، به جاه طلبی های ويرانگر ايران پاسخ خواهد داد.»
جرج بوش گفت که پيروزی آمريکا در عراق مانع تسلط ايران بر منطقه خواهد شد.
«يک عراق آزاد، به جاه طلبی های ويرانگر ايران پاسخ خواهد داد.»
جرج بوش
او گفت: «يک سال قبل، افراط گرايان شيعه و ستيزه جويان مورد حمايت ايران درحال قدرت گرفتن و هدف قرار دادن سنی ها بودند. امروزه، اين گروه ها در حال متلاشی شدن هستند و بسياری از رهبران آنها دستگير يا کشته شده اند.»
جرج بوش همچنين از همسايگان عراق خواست تا از اقتصاد خود برای تقويت دولت نوری المالکی، نخست وزير عراق، استفاده کنند و خاطر نشان کرد که افراط گرايان که عراق را هدف قرار داده اند، «همسايگان عراق را نیز هدف قرار خواهند داد.»
وی خظاب به کشورهای همسایه عراق گفت: «بهترين راه برای حفظ منافع و حفاظت از مردم تان، همبستگی با مردم عراق است. بنابراين از اهرم اقتصادی و ديپلماتيک خود برای تقويت دولت در بغداد استفاده کنيد.»
واشنگتن، تهران را به خاطر «تامين سلاح شبه نظاميان شيعه» و دمشق را به خاطر «چشم بستن بر رفت و آمد شورشيان سنی از مرزهايش با عراق» مورد انتقاد قرار داده است، اما ايران و سوريه اين انتقادها را رد می کنند.
ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده نيروهای آمريکايی د رعراق، روز چهارشنبه ۱۲ سپتامبر، گفت که به سختی می توان مدرکی عينی برای دخالت ايران در مشارکتش در حملات به نيروهای آمريکايی يافت.
همچنين يک ژنرال آمريکايی درعراق، روز پنجشنبه ۱۳ سپتامبر، اشاره کرد که شبه نظاميان شيعه از آنچه که او راکت های ساخت ايران ناميد، برای حمله به يک پايگاه نظامی در نزديکی بغداد استفاده کرده اند.
ژنرال کوين برگر گفت که اين راکت از منطقه رشيد در غرب بغداد شليک شده بود که پايگاه ارتش مهدی، جيش المهدی، به رهبری مقتدی صدر، روحانی تندروی شيعه، است.
بازگشت ۵۷۰۰ سرباز به آمريکا تا عيد کريسمس
رييس جمهوری آمريکا در سخنرانی سالانه تلويزيونی خود برای مردم آمريکا، هدف از افزايش تعداد نظاميان آمريکا در عراق در سال جاری ميلادی را، تامين امنيت و کمک به نيروهای عراقی برای حفظ آن دانست.
ژنرال پترائوس پيشنهاد کرد که تا عيد کريسمس، ۵۷۰۰ سرباز به خانه باز گردند و ۲۱ هزار و ۵۰۰ سرباز ديگر تا نيمه سال آينده ميلادی بازگردانده شوند.»
جرج بوش
وی افزود: «موفقيت در اجرای اين وظايف به ما اجازه می دهد که بخشی از سربازان خود را به ميهن باز گردانيم.»
آقای بوش با اشاره به توصيه های فرمانده نيروهای آمريکايی درعراق گفت: «ژنرال پترائوس پيشنهاد کرد که تا عيد کريسمس، ۵۷۰۰ سرباز به خانه باز گردند و ۲۱ هزار و ۵۰۰ سرباز ديگر تا نيمه سال آينده ميلادی بازگردانده شوند.»
رييس جمهوری آمريکا گفت: «بايد به عراق کمک کنيم تا افرادی را که آينده اين کشور و همچنين آينده ما را تهديد می کنند، شکست دهد.»
او اضافه کرد: «در سراسر عراق، تلفات غيرنظاميان به خاطر حملات تروريست ها بسيار بالا است و برای اکثر مردم عراق، کيفيت زندگی بسيار پايين تر از آن است که بايد باشد.»
جرج بوش گفت: «يک عراق آزاد، الگويی برای مردم تمام خاورميانه و شريک ما در نبرد با تروريسم خواهد بود و امنيت ما را در خانه خود افزايش خواهد داد.»
او همچنين گفت که خروج تدريجی نيروهای آمريکايی از عراق، شکاف ميان طرفداران بازگرداندن آنها را با کسانی که معتقدند موفقيت در عراق برای امنيت آمريکا حياتی است، پر خواهد کرد.

No comments: