Wednesday, September 19, 2007

بولتون : اسرائيل توانايي حمله پيشگيرانه به ايران را دارد// من استفاده محدود از زور عليه ايران را نرجيح ميدهم


بولتون : اسرائيل توانايي حمله پيشگيرانه به ايران را دارد// من استفاده محدود از زور عليه ايران را نرجيح ميدهم
شبكه خبري اي. بي. سي. گزارش داد، نماينده سابق تندرو آمريكا در سازمان ملل با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه‌ي هسته‌يي ايران مدعي شد كه اسرائيل توانايي حمله پيشگيرانه به ايران را دارد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جان بولتون، نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبكه خبري اي. بي. سي. گفت كه با سخنان برنار كوشنه، وزير خارجه فرانسه كه گفته بود جهان بايد براي جنگ با ايران آماده شود موافق است. بولتون با نظامي خواندن برنامه‌ي هسته‌يي ايران گفت: زندگي پر از انتخاب است و اگر بايد بين يك ايران مجهز به تسليحات هسته‌يي و استفاده‌ي پيشگيرانه از زور يكي را انتخاب كنيم من استفاده محدود از زور را انتخاب مي‌كنم. بولتون در ادامه ادعاهاي خود گفت: هيچ‌كس بر اين عقيده نيست كه استفاده از زور گزينه‌ي مطبوعي است. اما بياييد به سوال اصلي بپردازيم: آيا استفاده از زور به دستيابي ايران به تسليحات هسته‌يي ارجحيت دارد؟ به نظر من هيچ شكي در اين زمينه وجود ندارد. وي افزود كه هرگونه حمله به ايران به تجهيزات هسته‌يي اين كشور بوده و شبيه درگيري آمريكا با عراق نخواهد بود. نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل علاوه بر آن مخالفت خود را با سخنان جان ابيزيد، فرمانده‌ي سابق آمريكا در خاورميانه مبني بر اينكه جهان مي‌تواند با يك ايران داراي تسليحات هسته‌يي زندگي كند، اعلام كرده و گفت: زندگي كردن با سايه‌ي تهديد يك ايران مجهز به تسليحات هسته‌يي ممكن است براي برخي جالب باشد، اما زندگي‌اي نيست كه من طالب آن باشم
.

No comments: