Monday, September 10, 2007

خبرهای ويژه ايرنا


خبرهای ويژه ايرنا
ايرنا، "خبرهاي ‪ " ۱۶‬ :
جعل اسناد تاريخي درباره ساخت تخت جمشيد
گزارش خبرنگار "خبرهاي ‪ " ۱۶‬به نقل از منابع آگاه حاكي از آن است كه اخيرا لوح‌هاي فشرده‌اي در مناطق حاشيه‌اي تهران و كرج به صورت گسترده بين مردم پخش شده است كه در آن با جعل اسناد تاريخي،ساخت تخت جمشيد را به يهوديان نسبت مي‌دهند.
تعيين جايزه براي كساني كه بتوانند كارت سوخت شارژ كنند
"محمدرضا نعمت زاده" مديرعامل شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي گفته است كه اگر كسي بتواند در كارت‌هاي سوخت دست ببرد و سهميه آن را دوباره شارژ و افزايش دهد، به او جايزه خواهد داد. به گزارش خبرنگار خبرهاي ‪ ،۱۶‬نعمت زاده همچنين گفت كه با اجرايي شدن سهميه بندي سوخت مشخص شد كه اطلاعات برخي از ادارات و نهادها درباره خودروها، كامل نيست.
هزار ليتر گازوئيل براي ‪ ۹‬كيليومتر مسير!
يك منبع آگاه از قاچاق گازوئيل‌هاي سهميه‌اي توسط كاميونهاي خروجي در بازارچه‌هاي مرزي چذابه واقع در دشت آزادگان به كشور عراق خبر داد. وي كه خواست نامش فاش نشود ، به خبرنگار "خبرهاي ‪ "۱۶‬گفت: كاميونهاي ايراني با استفاده از باك‌هاي غيراستاندارد به طور ميانگين براي طي مسير ‪ ۹‬كيلومتري روزانه هزار تا دو هزار ليتر گازوئيل استفاده مي‌كنند و پس از تخليه در عراق به كشور بازمي گردند. به گفته وي ، با توجه به عبورو مرور روزانه ‪ ۱۲۰‬تا ‪ ۱۷۰‬خودرو سنگين در مسير باراندازهاي عراقي ، با عبور ‪ ۱۵۰‬خودرو از اين مسير ، روزانه ‪۴۵‬ هزار ليتر و سالانه ‪ ۱۶‬ميليون ليتر سوخت يارانه‌اي به صورت قاچاق تنها از يك منطقه مرزي خارج مي‌شود. وي گفت : درحال حاضر هر ليتر گازوئيل درايران ‪ ۱۶۰‬ريال و در عراق ‪۵۰۰‬ ريال به فروش مي‌رسد و هر راننده با فروش باك خود ، روزانه ‪ ۴۲‬هزار تومان به دست مي‌آورد.
عدم صدور ويزا به رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي از سوی آمريکا
بدنبال كارشكني دولت آمريكا در زمينه صدور رواديد براي حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي عراقي رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و هيات همراه كه به دعوت يك موسسه مذهبي غيردولتي آمريكايي به نام "منونايت" جهت شركت در همايش "خداي واحد ابراهيمي و سنت‌هاي مختلف" عازم آن كشور بودند، يك مقام آگاه در وزارت امورخارجه ايران در پاسخ به سوال خبرنگار "خبرهاي "‪۱۶‬ با اشاره به اينكه همايش مذكور يك همايش فرهنگي و مذهبي بوده كه به همت سازمان مذهبي غيردولتي آمريكا موسوم به "منونايت" برگزار گرديده، اظهار داشت: اعضاي گروه منونايت در راستاي مبادلات فرهنگي و تعاملات مذهبي به دفعات به ايران سفر كرده و به نحو شايسته‌اي از آنان استقبال و پذيرايي به عمل آمده است. اين مقام آگاه در وزارت امورخارجه افزود: متاسفاه اين رويداد، ناظر بر آن بوده كه دولت آمريكا بر خلاف ادعاهاي آن مبني بر حمايت و طرفداري از آزادي بيان و گفت و گو ميان مذاهب و اديان و تعامل بين ملتها، بصورت گزينشي برخورد نموده و اين مسئله اراده دولتمردان آمريكايي در كارشكني نسبت به مناسبات مردمي و فرهنگي و علمي را به روشني به اثبات مي‌رساند. مقام ياد شده افزود: مقامهاي كاخ سفيد كه همواره از احترام متقابل ميان تمدن‌ها و فرهنگ‌ها و ضرورت شكل‌گيري مراودات بين ملل داد سخن سر مي‌دهند، با اين مخالفت آشكار خود جهت حضور در يك همايش فرهنگي و مذهبي، پوچي ادعاهايشان بر همگان آشكار شده است.
كلاسهاي زيرزميني در تهران!
گزارش خبرنگار "خبرهاي ‪ "۱۶‬به نقل از منابع آگاه حاكي از آن است كه در ماههاي اخير كلاسهايي با عنوان "كارماسوترا" در سطح تهران ، به صورت زيرزميني برگزار مي‌شود. دراين كلاس‌ها با استفاده از عقايد موهوم و انحرافي و با ادعاي نزديكي به خدا(!!) و در جلسات مختلطي از حضور زنان و مردان جوان اعمال خلاف قانون و خلاف اخلاق ترويج مي‌شود. طبق اين گزارش ، دوره مبتدي اين كلاس‌ها سه جلسه است و شهريه آن ‪۱۵۰‬ هزار تومان است. طرفه آنكه اين كلاس‌ها در مرحله پيشرفته و استادي نيز تدريس مي‌شود و شهريه آن تا يك ميليون تومان متغير است
.

No comments: