Friday, September 21, 2007

شرق الاوسط: اجماع بین المللی علیه جمهوری اسلامی


روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی نوشت برای نخستین بار پس از بروی کار آمدن جمهوری اسلامی، یک اجماع بین المللی از سوی آمریکا، انگلستان، فرانسه و روسیه علیه رژیم تهران بوجود آمده است.
این روزنامه نوشت نشانه آشکار این اجماع بین المللی این است که اوضاع به کام احمدی نژاد، رئیس جمهور تندروی رژیم تهران پیش نمی رود و جهان بر سر بحران هسته ای جمهوری اسلامی کوتاه نخواهد آمد.
الشرق الاوسط افزود انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حادثه غیرمنتظره ای بود که حساب و کتابهای رژیم تهران را بهم ریخت. چرا که سرکوزی از راه رسید و سیاست شدیدتری را علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرد. اما در واکنش به این تغییر رویکرد پاریس، آنچه که رهبران جمهوری اسلامی انجام دادند، چیزی جز فحاشی به رئیس جمهور جدید فرانسه نبوده است.
این روزنامه نوشت آنچه که در مسکو و پاریس و برلین شنیده می شود، همه یکسان است. واقعیتی که در جنگ عراق وجود نداشت. اوضاع در مورد رژیم تهران متفاوت است، چرا که همه بر این باورند که جمهوری اسلامی با اصرار بر غنی سازی اورانیوم و گام برداشتن به سمت سلاح هسته ای و گسترش فعالیتهای نظامی در منطقه با آتش بازی می کند.
الشرق الاوسط با اشاره به اظهارات اخیر برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه منبی بر اینکه جهان باید خود را برای جنگ با رژیم تهران آماده کند، نوشت در یک نتیجه گیری ساده، شکی و تردیدی نیست که جنگ در راه است و طرفین خود را همه جانبه آماده می کنند.

No comments: