Thursday, September 06, 2007

لاريجانی: آمريکا گروه پژاک را تقويت می کند

لاريجانی: آمريکا گروه پژاک را تقويت می کند

علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران روز پنجشنبه آمريکا را متهم کرد که از گرو‌‌ه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی حمايت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری ايرنا، آقای لاريجانی که در همايش علمی کاربردی تبليغ ويژه ماه رمضان در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم سخن می گفت، «لحن فعلی» واشنگتن در برابر ايران را «خشمگينانه و ماجراجويانه» دانست و افزود:«آمريکا به حدی ناتوان شده که با تقويت گروه‌های کوچکی همچون پژاک و اشرار می‌خواهد کارهايی در حد انفجار لوله های نفت ايران انجام دهد».
گروه شبه نظامی پژاک، خود را شاخه ايران حزب کارگران کردستان ترکيه يا - پ کا کا - معرفی می کند از سوی شماری از کشورها از جمله کشورهای عضو اتحاديه اروپا، کشورهای هم پيمان ناتو، و ايران در فهرست گروه های تروريستی طبقه بندی می شود.
آقای لاريجانی توضيحی بيشتری درباره انفجار خطوط لوله های نفت در ايران نداد، اما به نظر می رسد که منظور وی درگيری های اخير ميان نيروهای امنيتی ایران و افراد مسلح در غرب ایران بوده است. استان های غربی ايران به ويژه استان های کردستان و آذربايجان غربی طی ماه های اخير شاهد درگيری ميان نيروهای امنيتی و افراد مسلح بوده است
آمريکا به حدی ناتوان شده که با تقويت گروه‌های کوچکی همچون پژاک و اشرار می‌خواهد کارهايی در حد انفجار لوله های نفت ايران انجام دهد
علی لاریجانی
روز سه شنبه در درگيری ماموران انتظامی جمهوری اسلامی با افراد مسلح در محور روانسَر- کامياران در استان کرمانشاه، شش مامور انتظامی و سرنشين يک خودروی در حال عبور، کشته شدند.
به گفته معاون سياسی امنيتی استانداری کرمانشاه افراد مسلحی، که وی آنها را«ضد انقلاب» خوانده، «با استفاده از پوششی خاص به يکی از پست های بازرسی انتظامی که مشغول کنترل تردد مسير بوده‌است حمله کرده» و شش نفر از پرسنل نيروی انتظامی و يک شهروند را به قتل رساندند.
در همین زمینه، مقامات کرد عراقی، ماه گذشته، اعلام کرده بودند که نيروهای ايرانی، در جريان جنگ با شبه نظاميان وابسته به گروه پژاک، منطقه ای در شمال عراق را زير آتش توپخانه خود گرفتند.
جبار ياور، سخنگوی نيروهای امنيتی کردستان عراق معروف به پيشمرگه، به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته بود ايران طی سه روز مناطقی را در مرز کردستان عراق و ايران بمباران کرده است.
همچنين، بشير احمد، بخشدار پيشدار در مرز ايران به خبرگزاری فرانسه گفته بود که در جريان نبرد بين پژاک و نيروهای ايرانی، بمباران مداومی از سوی نيروهای ايرانی بر مواضع پژاک در منطقه «پيشدار» انجام شده است.
جبار ياور، سخنگوی نيروهای امنيتی کردستان عراق معروف به پيشمرگه ضمن تاييد درگيری نيروهای پژاک با نيروهای ايرانی در منطقه بشدار، به خبرگزاری فرانسه گفته بود که پيشمرگه ها از پژاک يا پ.کا.کا حمايت نمی کنند.
او در ادامه می افزايد: «ما با اينکه از سرزمين کردستان برای حمله به کشوری استفاده شود، مخالف هستيم و خواستار آن هستيم که منطقه ما مورد حمله قرار نگيرد.»
هر دو گروه پژاک و پ.کا.کا پايگاه هايی در کوهستان های شمال عراق دارند که ايران به طور مداوم به آن ها حمله می کند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه های اخير در حال زد و خورد با شورشيان کرد در جنوب غربی ايران بوده است. دولت منطقه ای کردستان عراق تحت فشار ترکيه و آمريکا قرار گرفته که با چريک های کرد ترکيه که از پايگاه هايی در شمال عراق، ترکيه را مورد حمله قرار می دهند، برخورد کند.

No comments: