Thursday, July 19, 2007

دیدار احمدی نژاد با نصرالله و سران سایر گروههای جهادی در سوری



دیدار احمدی نژاد با نصرالله و سران سایر گروههای جهادی در سوریه
خبرگزاری فرانسه از تهران به نقل از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گزارش داد احمدی نژاد امروز در سوریه با حسن نصرالله، سرکرده گروه تروریستی حزب الله لبنان دیدار کرده است.
بنا براین گزارش، احمدی نژاد به نصرالله گفته است "اسرائیل روز به روز ضعیف تر می شود"
خبر دیدار و گفتگوی احمدی نژاد و نصرالله برای نخستین بار بعدازظهر امروز از سوی تلویزیون عرب زبان جمهوری اسلامی موسوم به 'العالم' اعلام شد، اما هنگام پخش خبر ناگهان گزارش خبرنگار این تلویزیون از بیروت قطع شد و گوینده اخبار به گزارش دیگری پرداخت.
احمدی نژاد همچنین در سوریه با سران دیگر گروههای ترور اسلامی دیدار کرد.
خبرگزاری ایرنا در این باره نوشت "احمدي نژاد روز پنجشنبه در ملاقات با رمضان عبدالله شلح دبير كل جهاد اسلامي فلسطين، متذكر شد شرايط كنوني فلسطين بسيار حساس است و وقت آن رسيده، با توكل بر خداوند، هوشمندانه از كيان اسلام و اسلام ناب محمدي محافظت كرد."
احمدی نژاد در اين ديدار كه در كاخ "الشعب" دمشق انجام شد، به رهبر جهاد اسلامی اطمينان داد كه جمهوري اسلامي در حمايت از ملت فلسطين از هيچ تلاشي فروگذار نيست و آن را تكليف خود مي‌داند."
خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری از دمشق نوشت احمدی نژاد همچنین با خالد مشعل، رهبر دفتر سیاسی حماس دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که بمدت یکساعت بطول انجامید خالد مشعل گزارشی از آخرین تحولات مربوط به مناسبات بحرانی حماس و حکومت خودگردان فلسطینی و همچنین اوضاع در نوار غزه را که در کنترل حماس قرار دارد، به احمدی نژاد ارایه داد.
شب گذشته زلمای خلیل زاد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت نسبت به دخالتهای روزافزون رژیمهای تهران و دمشق در امور لبنان هشدار داده بود.

No comments: