Monday, July 23, 2007

ورزش ايران اسلامي مي شود- با اعلام حضور طلاب

- سه شنبه 2 مرداد 1386 [2007.07.24]
فريدون شيبانيfereydoun.sheybani@gmail.com
کنترل پليسي تيم ملي فوتبال ايران در مالزي و مسائلي که جسته و گريخته راجع به شکل ظاهري بازيکنان انتشار يافت، از حرکتي دو باره در جهت اعمال محدويت هاي جمهوري اسلامي در ورزش نشان داشت.
يک روز پس از شکست تيم ملي فوتبال ايران با همه ستارگانش در جام قهرماني فوتبال آسيا، خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، از تشکيل نخستين جلسه هيات ورزشي طلاب ايران در استانداري استان تهران خبر داد. به نوشته اين خبرگزاري هدف از تشکيل مجموعه"فرهنگي ـ ورزشي طلاب" اشاعه فرهنگ اسلامي در ورزش است.
کامران دانشجو، استاندار تهران در اين نشست با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ ديني در مجتمع‌هاي «فرهنگي – ورزشي» گفت: " حضور طلاب علوم ديني در تمام عرصه‌ها از جمله صحنه هاي ورزشي مي ‌تواند فوايد بسيار زيادي داشته باشد."
استاندار تهران در ادامه خبر راه‌اندازي اولين هيات ورزشي آقايان و بانوان طلاب كشور در استان تهران گفت:" اين هيات با هدف توسعه ورزش همگاني با حضور مؤثر طلاب در باب فرهنگسازي و ارائه الگوي مناسب براي جوانان صورت مي ‌گيرد. طلاب علوم ديني مي ‌توانند با حفظ شئونات و منطبق با برنامه‌هاي حوزه علميه در صحنه هاي ملي و بين‌المللي، فرهنگ غني اسلام را بيشتر به جهانيان معرفي كنند."
استاندار تهران در مورد بانوان ورزشکار هم گفت: "حضور گسترده بانوان در عرصه‌هاي مختلف ورزشي ضرورت دارد. قدرت تاثير گذاري حضور بانوان ايران اسلامي در ميدانهاي بين‌المللي ورزش، دشمنان را به فكر فرو برده و همواره سعي دارند به بهانه‌هاي واهي از حضور بانوان در صحنه هاي ورزشي جلوگيري ‌كنند. امااين ورود بايد كاملا ماهيتي مشروع، ديني و در چارچوب شرع مقدس اسلام و با حفظ شئونات اسلامي صورت گيرد."
طلاب در باشگاههاي ورزشي
رسا، خبرگزاري طلاب حوزه علميه قم هم هفته گذشته از آغاز فعاليت اين نهاد ورزشي با حضور تعدادي از مديران حوزه هاي علميه "خواهران و برادران" با عنوان "هيات توسعه ورزش طلاب تهران" خبر داد.
حجت‌الاسلام روح‌الله صاحبي، رييس اين هيات و مشاور فرهنگي استاندار تهران هدف از تشکيل اين هيات را بر طرف کردن عدم توازن ورزشي بين حوزه و دانشگاه اعلام کرد که به عقيده او "از نظر علمي و معرفتي توازن خوبي برقرار است، اما در امر ورزش شكاف زيادي بين اين دو بال وجود دارد". او گفت: "اين هيئت نگاهي تبليغي- ورزشي به اين مساله دارد تا طلاب و روحانيان به عنوان مبلغان فرهنگ ناب اسلام در باشگاه‌ها و مراكز ورزشي حضور پيدا كنند و بتوانند از نظر معنوي و اخلاقي بر ديگر ورزشكاران تأثيرگذار باشند".
حجت الاسلام صاحبي از اختصاص بودجه براي اين هيات و وظيفه پهلوان پروري و نه قهرمان پروري آن هم سخن گفت: "حوزه‌هاي علميه به مانند حضور در فدراسيون ها با هدف حفظ منش و اخلاق اسلامي، مي توانند از اين راه هم به حفظ سلامت جامعه ورزش كمك كنند."
در حال حاضر مديريت ورزش و باشگاههاي ورزشي بدست سرداران سپاه افتاده است و اينک کنترل آن توسط بسيج و سپس سلطه طلاب، ادامه همان سياست هاي آغاز انقلاب است. سياستي که تاکنون به اتلاف پول و شکست در رقابتهاي بين المللي انجاميده است.

No comments: