Monday, July 16, 2007

نامه خانواده های 3 دانشجوی دربند پلی تکنیکی به هاشمی شاهرودی: شکنجه دانشجویان برای اعتراف گیری!



خانواده مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری در نامه ای به هاشمی شاهرودی از بیم خود برای تحت فشار گذاشتن فرزندانشان برای گرفتن اعترافات ساختگی و تلقین سناریوهای خاص به دانشجویان خبر دادند.
متن این نامه در ذیل می آید:
حضور محترم ریاست قوه قضاییه
حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی
با سلام و احترام
این سومین نامه را در شرایطی می نگاریم که هفتاد و دو روز از بازداشت سه تن از فرزندانمان احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان اعضای انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر می گذرد.
اعمال خلاف قانون و منافی اخلاق که در این مدت روی داده است ما را به شدت نسبت به وضعیت فرزندانمان نگران کرده است. در ابتدا بازداشت به گونه ای بوده است که شاهدین امر آن را بیشتر به یک آدم ربایی تشبیه می کنند. در این مدت مسئولین مربوطه حتی پس از چندین بار مراجعه ی وکلا به ایشان هنوز اجازه ملاقات نداده اند.
وضعیت فرزندانمان نگرانی های زیادی را برای ما ایجاد کرده است و بیم آن داریم برخوردهایی که در چند سال گذشته انجام گرفته مجددا تکرار شود. بیم آن داریم گروهی برای پیشبرد یک سناریو از پیش تعیین شده و گرفتن پاسخ های دلخواهشان فرزندانمان را تحت فشارهای شدید روحی و جسمی قرار دهند در جهت کسب اعترافات غیر واقعی و پذیرش اتهامات واهی و روش هایی که حضرتعالی نیز بارها به کار گیری آنها را مذموم دانسته اید مجددا به کار برده شوند. بیم آن داریم که این اقدامات باعث خشنودی دشمنان اسلام و انقلاب شود. همه این اقدامات در حالی صورت گرفته است که طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد پرونده های دانشجویان و اعمالی که در دانشگاه انجام می دهند در کمیته های انضباطی تصمیم گیری می شود و نهاد های امنیتی بیرون از دانشگاه اقدامی در این زمینه انجام ندهند.
جناب آیت الله هاشمی شاهرودی؛
از شما به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور این پرسش مطرح است که آیا اعمال انجام شده در بند ۲۰۹ زندان اوین بر فرزندانمان مطابق قوانین حقوق شرعی و شهروندی ابلاغ شده توسط جنابعالی می باشد؟ آیا نحوه بازداشت آنان خلاف اصل ۱۲۴ قانون آیین دادرسی نمی باشد؟ آیا عدم تفهیم اتهام و نحوه رسیدگی به پرونده آنان خلاف اصل ۳۲ قانون اساسی نیست که بیان می کند هیچکس را نمی توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می کند، در صورت بازداشت موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتبا به متهم ابلاق و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت پرونده مقدماتی به مراجه صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد. آیا اجبار آنها در زمان بازجویی و پرسیدن سوالات جهت دار و تلقینی از ایشان طی حبس در سلول انفرادی تحت انواع فشارهای روحی و جسمی خلاف ماده ۱۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری و اصل ۱۲۸ قانون اساسی نمی باشد؟ آیا عدم امکان ملاقات ایشان با وکلای قانونی خلاف اصل ۳۵ قانون اساسی نمی باشد؟ آیا اساسا بازداشت آنها خلاف مصوبه اسفند ۸۳ شورای عالی امنیت ملی نمی باشد که تاکید نموده است رسیدگی به تخلفات دانشجویی در کمیته های انضباطی دانشگاه ها انجام پذیرد؟
جناب آیت الله هاشمی شاهرودی؛
آنچه تا کنون مطرح شد نه صرفا برداشت ما از قانون، که موید سخنان اخیر شما در همایش “حفظ حقوق شهروندی” در تیر ماه ۸۶ تهران می باشد.
اینک همگان منتظر وقوع آن وعده ها و پایان بخشیدن به این وضعیت نابسامان می باشد. اینجانبان با اطمینان و اعتقاد قلبی از بی گناهی فرزندان مسلمان و دربندمان در قضایای اخیر که در جهت تخریب وجهه اعتقادی دانشجویان صورت پذیرفته، در پایان از شما به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور انتظار پیگیری وضعیت آقایان مجید توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان را داریم و مصرانه و مجدانه امکان ملاقات وکلای قانونی ایشان و آزادی هرچه سریع تر ایشان طبق اصل برائت تا برگزاری دادگاهی صالح و عادل را داریم.
امید است پیگیری های مسئولین امر در این مورد همگان را به دنبال کردن حل این مساله از طریق نهاد های داخل کشور دلگرم نماید و نیازی به رجوع به نهادهای رسمی بین المللی نباشد.

No comments: