Sunday, July 15, 2007

شکايت همسر اسانلو از ربايندگان شوهرش

تکذيب شايعه فوت فعال سنديکايي -
دوشنبه 25 تیر 1386 [2007.07.16]
مهسا امير آبادي
پروانه، همسر منصور اسانلو که اين روزها با نگراني گوشي تلفن منزلش را برمي دارد، شايعه فوت اسانلو در زندان را تکذيب و اعلام کرد از بازداشت کنندگان همسرش شکايت کرده است.
همسر اين فعال کارگري همچنين گفت: از دو شب پيش شايعه‌اي پيچيد که بسيار نگران کننده بود. به همين علت من به همراه فرزندان و خانواده منصور روزهاي پنجشنبه و جمعه گذشته تا ساعت 10 شب روبروي درب زندان اوين منتظر مانديم تا خبري از سلامتي او دريافت کنيم.
وي در ادامه با اعلام اين خبر که همسرش طي روزهاي اخير در تماس تلفني با منزل گفته در حال حاضر در زندان اوين به سر مي برد افزود: من و خانواده منصور هنوز از شوک اين شايعه آرام نشده‌ايم و هر لحضه انتظار اخبار بد را داريم و با وجود آنکه آقاي سالارکيا معاون دادستان تهران در امور زندان ها اين اخبار را تکذيب کردند اما همچنان نگران سلامتي او هستيم .
پروانه اسانلو علاوه بر اعتراض به نحوه دستگيري و بازداشت همسرش از تنظيم شکواييه عليه بازداشت کنندگان خبر داد و گفت: ما به دليل اينکه هيچ يک از مراجع قانوني مسئوليت دستگيري منصور را بر عهده نگرفته‌اند به دفتر نظارت بر حقوق شهروندي در دادگستري کل استان تهران شکايت برديم و آقاي آبايي قول داد که اين مساله را پيگيري کند.
پرونده جديد
همچنين يوسف مولايي وکيل دادگستري که به همراه پرويز خورشيدي وکالت رئيس هيات مديره سنديکاي کارگران شرکت اتوبوسراني تهران را برعهده دارد با اشاره به اين مطلب که درخواست تجديد نظرخواهي پرونده اسانلو هنوز از سوي دادگاه انقلاب تعيين شعبه نشده است و دادرسي اين پرونده همچنان ادامه دارد، احتمال داد که بازداشت موکلش به علت بازگشايي پرونده جديد و شکايت تازه اي عليه وي صورت گرفته باشد.
اعتراض هاي کارگري
از سوي ديگر شوراي همکاري تشکل ها و فعالين کارگري روز گذشته با صدور بيانيه اي علاوه بر انتقاد از موج جديد سرکوب هاي کارگران و دانشجويان خواستار آزادي ‌بي قيد و شرط بازداشت شدگان شد.
در اين بيانيه با اشاره به ربوده شدن و ضرب و شتم نماينده کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران آمده است: اين واقعه در حالي اتفاق افتاد که روز قبل از آن 16 نفر از فعالان دانشجويي به دليل شرکت در تحصن سالروز 18 تير دستگير و به زندان اوين منتقل شده بودند.
نويسندگان اين متن در پايان متذکر شده اند: دستگيري هاي اخير حاکي از شروع موجي از سرکوب گسترده است، که فقط با مبارزه اي متحدانه مي توان آن را در هم شکست
.

No comments: