Tuesday, July 03, 2007

ايران براي کشتن سربازان آمريکايي جايزه گذاشته

" - چهارشنبه 13 تیر 1386 [2007.07.04]
فريبا صراف
گزارش سي ان ان با تصاويري از سربازان آمريکايي شروع مي شود. چهره هايي جوان که "شايد نمي دانستندبراي سرشان جايزه تعيين شده است". جايزه اي که به گفته مقامات آمريکايي "از جانب نيروي قدس سپاه پاسداران به شبه نظاميان عراقي داده مي شود تا سربازان آمريکايي را بکشند".
اين تصوير که بارها پخش شد، خبر از بالاگرفتن دعواي لفظي آمريکا و جمهوري اسلامي در آستانه صدور سومين قطعنامه شوراي امنيت دارد. تصويري که مستند به ادعاهاي مقامات نظامي آمريکاست: "مقامات نظامي آمريكا باز هم ايران را به دخالت در امور عراق متهم كردند. سرتيپ كوين برگنر، سخنگوي ارتش آمريكا علاوه بر طرح اتهام دخالت مسوولان ايراني در عراق مدعي شد كه ايران از دانش و امكانات گروه حزب‌الله لبنان براي آموزش و ياري رساندن به شيعيان عراق سود مي‌برد".[هم ميهن]
اتهامي که سخنگوي وزارت خارجه جمهوري اسلامي آن را رد مي کند: "متاسفانه دولتمردان آمريكائي اين روزها به انتشار سناريوهاي متوالي دورغين و مضحك بدون ارائه قرائن و مستندات و با اغراض سياسي و رواني عادت كرده‌اند".[آفتاب]
محمد علي حسيني مي افزايد: "دولتمردان آمريكا بيش از 4، 5 سال است كه با فرافكني و سياه‌نمايي‌هاي مستمر به اشكال مختلف در صددند تا عوارض هولناك و اوضاع وخيم عراق كه ناشي از اشتباهات پي در پي راهبردها و سياستهاي غلط مقامات آمريكائي بوده را پنهان ساخته و به جاي درك واقعيتها، پذيرش حقايق امور و واگذاري اختيارات كافي و مناسب به مسوولين منتخب عراق بر رويكردهاي ناردست خويش پافشاري مي‌كنند. آمريكائيها همچنين در صدد هستند تا زمينه ها و مكانيزم هاي راه حل نخبگان و افكار عمومي كشور خود را براي برون رفت از بحران عراق فراموش ساخته و به بي راهه روند و مسير حاشيه سازي‌ها و دور باطل را برگزينند".
شرح اين "فرافکني" تازه به زبان نيويورک تايمزچنين است: "به گفته سرتيپ کوين برگنر سخنگوي ارتش آمريکا، نيروهاي قدس سپاه پاسداران انقلاب از سربازان کارکشته حزب الله لبنان براي آموزش مبارزان شيعه عراق و طراحي حملات در اين کشور استفاده کرده اند. اين در حالي است که يکي از فرماندهان بلندپايه لبنان در ماه مارس در بصره دستگير شد و پس از هفته ها تظاهر به کري و لالي، جزئيات نقش ايران را در اختيار بازجويان آمريکايي گذاشت. اوکه در ستاد فرماندهي آمريکا با نام حميد لال شناخته شده است، هفته ها پس از دستگيري وانمود مي کرد قادر به تکلم و شنيدن نيست و نام خود را به دروغ حميد عنوان کرده بود. اما هويت واقعي اين مرد علي موسي دقدوق از اتباع لبنان و داراي 24 سال سابقه فعاليت در حزب الله لبنان است. به گفته ژنرال برگنر، دقدوق در گذشته واحد عمليات هاي ويژه حزب الله را فرماندهي کرده و در سال 2005 توسط حزب الله با دستور همکاري با نيروي قدس سپاه پاسداران به ايران فرستاده شده تا افراطيون عراقي را آموزش دهد. وي سال گذشته چهار بار به عراق سفر کرده است تا در خصوص آموزش و عمليات هاي مخفيانه هسته هاي شبه نظاميان گزارش دهد و آنها را به شيوه حزب الله سازماندهي کند".
در ادامه گزارش نيويورک تايمزآمده: "به گفته ژنرال برگنر، شبکه هسته هاي سري مبارزان عراقي توسط ايرانيان مسلح، تأمين و اداره مي شود. اين اطلاعات بر مبناي بازجويي از سه فرد دستگير شده در حمله 20 ماه مه در بصره و بر اساس اسناد و مدارک کشف شده همراه آنها اعلام شده است. ژنرال ارتش آمريکا اعلام کرده هويت سه فرد دستگيرشده مشخص شده است. يکي از آنها از عوامل حزب الله لبنان و دو تن ديگر شيعيان عراقي از عوامل نيروي قدس سپاه پاسداران ايران هستند. بازداشت شدگان به شدت در سازماندهي هسته هاي شبه نظامي تحت حمايت ايران نقش داشته اند....اين هسته ها مسئول بسياري از خشونت هاي عراق هستند. واقعيت اين است که آنها نيروهاي آمريکايي، مردم عراق و نيروهاي امنيتي اين کشور را مي کشند و ثبات عراق را مختل مي کنند".
تمام آنچه نيويورک تايمز نوشته، در گزارش سي ان ان تصوير مي شود. تصاويري که قبل و بيش از همه، آمريکايي عام و احساسات وي را هدف گرفته است.
همزمان سناتور جوزف ليبرمن نيز به ميدان مي آيد و از کاخ سفيد مي خواهد تا "با توجه به جنگ پنهان عوامل ايران عليه نيروهاي ائتلاف در عراق، گزينه حمله نظامي عليه اين کشور را به‌ طور جدي مورد بررسي قرار دهد".[آفتاب]
سخنان اين سناتور را خبرگزاري آسوشيتدپرس، چنين مخابره کرده است: "نماينده ايالت کانتيکات در سناي آمريکا شامگاه دوشنبه با اشاره به آنچه که «پرورش خشونت‌طلبي در عراق توسط عوامل ايران» توصيف کرد گفت: «دولت ايالات متحده اين مسئوليت را دارد که از تمام ابزارهاي ممکن براي توقف عمليات تروريست‌هايي که سربازان ما را مي کشند استفاده کند.» ليبرمن با اشاره به ادعاهاي روز دوشنبه سخنگوي ارتش امريکا در عراق مبني بر دست‌داشتن دخالت ايران در حادثه کشته‌شدن پنج سرباز آمريکايي در کربلا گفت: «اخباري از اين دست بايد حکم زنگ بيدارباش را براي ما داشته‌باشند.» او در ادامه گفت: «شايد چاره‌اي به جز اقدام نظامي عليه اردوگاه‌هايي که ايران از آنها براي تجهيز و آموزش شورشيان ضد‌ائتلاف استفاده مي‌کند وجود نداشته‌»باشد."
با توجه به همين فضاسازي هابراي "اقدام نظامي عليه ايران" است که محسن امين زاده، در هم ميهن مي نويسد: "شواهد نگران‌كننده حكايت از آن دارد كه آماده‌سازي شرايط براي اعمال فشار بيشتر توسط كشورهاي موثر جهان با محوريت آمريكا روند خود را طي مي‌كند و نه‌تنها چشم‌انداز حل همه‌جانبه مشكلات بين‌المللي ايران چندان اميدبخش نيست، بلكه نگراني‌ها همچنان باقي است.... آمريكا در حالي با ايران به مذاكره برسر عراق مي‌نشيند كه پرونده هسته‌اي ايران را به يك مرجع بين‌المللي كشانده كه به آساني قادر به تاثيرگذاري برتصميمات آن مرجع است. در اين حالت آمريكا نه نيازي دارد كه دراين زمينه امتيازي بدهد و نه حاضر است آن اجماع خودساخته را رها كرده و جداگانه معامله كند.... ممكن است تندروهاي آمريكا بناداشته باشند كه از فضاي مذاكره استفاده كرده و به افكار عمومي آمريكا و جهان نشان دهند كه اهل مذاكره هم هستند، اما مذاكره با ايران به نتيجه مطلوب نمي‌رسد."
آنچه محسن امين زاده، مشاور محمد خاتمي مي گويد همان تصويري نيست که سي ان ان به نمايش مي گذارد و سناتور ليبرمن آن را بازخواني مي کند؟
شايد در پاسخ به همين سئوال است که امين زاده با اشاره به قصد آمريکا براي توسعه دادن اتهامات عليه ايران، مي گويد: "آمريكا در چند ماه اخير علاوه برادعاهاي هميشگي، دو دسته اتهامات جديد تروريستي را به ايران نسبت داده است: دسته اول اين اتهامات، ادعاهاي اين كشور در مورد ارسال بمب‌هاي جهنده ضد زره پيشرفته ساخت ايران به كشور عراق و كشته شدن چند صد نفر از چند هزار نفر سرباز كشته شده آمريكايي درعراق به وسيله اين سلاح‌هاست. وزارت خارجه آمريكا در گزارش ساليانه خود براي اولين بار از اين سلاح به عنوان سلاح تروريستي ساخت ايران نام برده است. با توجه به حساسيت جامعه آمريكا نسبت به كشته‌شدگان اين كشور در عراق، سروصدا بر سراين مساله علاوه بركاربردهاي ديگر، براي نومحافظه‌كاران امكان راه‌اندازي تبليغات موثرتر در داخل آمريكا عليه ايران را فراهم كرده است؛ تبليغاتي كه برخورد نظامي با ايران را در ميان مردم آمريكا توجيه‌پذيرتر كند و دست مخالفان آمريكايي برخورد نظامي با ايران را در تبليغ عليه اقدامات دولت نومحافظه كار بوش ببندد."
چنين است که سخنان تند و تيز آقاي حسيني راه به جايي نمي برد، زيرا: "تجربه نشان داده كه بدون اتخاذ تدابير درست و برنامه‌ريزي درست، صرف تكذيب مكرر اينگونه ادعاها عليه ايران، مشكلي را حل نكرده و گاه آن را تشديد هم مي‌كند."
روزآن لاین

No comments: