Tuesday, July 03, 2007

اتهامات جديد ليبرمن عليه حکومت ايران


بوستون گلوب:
- چهارشنبه 13 تیر 1386 [2007.07.04]
آندرو ميگا
ليبرمن، سناتور آمريکايي روز دوشنبه بار ديگر درخواست خود مبني بر لزوم حمله نظامي آمريکا به ايران را تکرار کرد و گفت تهران در واقع ايران از طريق نمايندگان خود در گروه هاي ضد-ائتلاف در عراق در حال جنگ با آمريکاست.
اين سناتور جمهوري خواه با استناد به گزارشات نظامي آمريکا در مورد حمايت از تروريست ها در عراق گفت آمريکا بايد با تهديد تهران مقابله کند.
يک ژنرال آمريکايي مدعي است ايران در برنامه ريزي يکي از پبچيده ترين حملات عليه نيرو هاي آمريکا که منجر به کشته شدن 5 سرباز آمريکايي شد شرکت داشته است. ليبرمن گفت اين "زنگ خطري" براي آمريکا محسوب مي شود.
وي گفت ممکن است حمله به اردوگاه هايي که تعليم تروريست ها در آنجا صورت مي گيرد ضروري باشد. البته وي چنين حمله اي را صريحا تقاضا نکرد.
وي گفت: "دولت ايالات متحده مسئول آن است که با تمام ابزاري که در اختيار دارد از اين گونه حملات تروريستي عليه سربازان و متحدان خود در عراق جلوگيري کند." وي افزود: "در اين زمينه بايد امکان حمله عليه زيرساخت هاي حامي تروريسم در داخل خاک ايران نيز مورد بررسي قرار گيرد."
وي گفت: "هر چند هيچ کس خواهان درگيري با ايران نيست ولي دولت ايران در واقع با ابن حرکات خود عليه ما اعلام جنگ کرده است."
اين سخنان در حالي بيان مي شود که دموکرات ها به بوش فشار مي آورند که از عراق خارج شود.
ليبرمن که از مدافعان جنگ عراق است گفت: "اميدوارم اين گزارشات درمورد اقدامات ايران حداقل همکاران ما را در کنگره به فکر وا دارد که از خروج نيرو هاي آمريکا از عراق چشم پوشي کنند."
وي گفت: "تصميم به ترک عراق دقيقا همان چيزي است که ايرانيان مي خواهند. اين اقدام نه تنها شکستي براي آمريکا محسوب مي شود بلکه يک پيروزي براي ايران، حزب الله، و نيروهاي وابسته به تروريسم اسلامي نيز به شمارمي رود."
وي گفت گزارشات حاکي از آن است که سپاه پاسداران ايران مسئول آموزش تروريست ها درعراق است و اين سپاه مستقيما تحت نظر رئيس جمهور و رهبر ايران قرار دارد.
منبع : بوستون گلوب، 3 ژوئيه 2007

No comments: