Monday, October 01, 2007

به بازداشت ها خاتمه دهید : 720 نفر از روشنفکران ، دانشجویان و روزنامه نگاران و فعالین سیاسی -


۷۲۰ نفر از روشنفکران، دانشجویان، روزنامه‌نگاران و فعالین سیاسی: به بازداشت‌ها خاتمه دهید!
در شرایطی که کشور عزیز ما در وضعیت خطیری قرار دارد و نیاز به همبستگی ملی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، متأسفانه اخبار نگران‌کننده‌ای مبنی بر دستگیری‌های پی‌درپی فعالین سیاسی، صنفی، دانشجویی، و مذهبی از هر سو به گوش می‌رسد. افزایش تعداد دستگیرشدگان و نیز طولانی شدن بازداشت‌های پیش از محاکمه و نگهداری افراد در سلول‌های انفرادی این تردید را در اذهان ایجاد کرده است که مسئولان مربوط به این دستگیری‌ها قصد ایجاد شرایطی را دارند که در آن هرگونه صدایی که مطابق میل یک جریان معین نباشد خاموش گردد و منظور آنها از بازداشت‌های طولانی، مجبور کردن بازداشت‌شدگان به اقرارهای غیرواقعی مطابق میل بازجویان است. لذا ما امضا کنندگان زیر به:
۱- گسترش دستگیری‌ها به‌خصوص ادامه‌ی بازداشت آقایان منصور اسالو، سهیل آصفی، مجید توکلی، همایون جابری، بهروز صفری، جلیل غنی‌لو، هادی قابل، احمد قصابان، رضا متین‌پور، سعید متین‌پور، ابراهیم مددی و احسان منصوری را محکوم می‌کنیم.
۲- ما خواهان آنیم که همه دستگیرشدگان تا زمان فراهم شدن مقدمات دادرسی عادلانه آزاد گردند.
۳- هر گونه اعترافی که در مدت بازداشت صورت گرفته باشد غیرقابل قبول و کان‌لم‌یکن اعلام شود زیرا به لحاظ حقوقی اعترافی قابل قبول است که در شرایطی آزاد و بدون اعمال هرگونه فشار جسمی و روانی بدست آمده باشد.
۸ مهر۱۳۸۶

No comments: