Thursday, October 11, 2007

تصویر: اجرای حکم شلاق علیه یک زوج هموطن مسیحی






از سوی دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی یک زوج مسیحی بخاطر شرکت در کلیساهای خانگی "زیرزمینی" محکوم به شلاق و سپس مرتد شناخته شدند.
شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان: یک زوج هموطن مسیحی بنامهای "ن" و"م" ( مشخصات دراین سایت محفوظ است ) در مورخه ۱/۶/ ۱۳۸۴ به همراه جمعی در کلیسای خانگی واقع در گوهردشت توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت می شوند.
پس از گذشت حدود ۲ سال پرونده قضایی آنها در تیر ماه ۱۳۸۶ به دادگاه انقلاب شعبه ۳ واقع در خیابان آزادی نبش خوش شمالی – ارجاع می گردد .
اتهاماتی که قاضی دادگاه در پرونده آنها ذکر نموده است : حضور در کلیساهای غیر قانونی خانگی ( زیرزمینی) و حکم ارتداد برای هردوی آنها عنوان شده است.
بنا بر این گزارش ، این زوج مسیحی ۷ سال پیش تصمیم به ازدواج می گیرند و چون خواهر مسیحی "ن" از زمینه آشوری بودند و همسرشان فارس، کلیساهای ایران بر اساس قوانین داخلی شان ( ! ) در آن زمان انجام مراسم عقد مسیحی آنها را نمی پذیرند و بنا بر شرایط ، آنها در خارج از کلیسا تصمیم به عقد اسلامی می گیرند .
انجام عقد اسلامی از نظر دادگاه های انقلاب برای یک شهروند اقلیت دینی به منزله "مسلمان شدن" آن فرد می باشد. اما اعتراف این خواهر در برابر قاضی مبنی برمسیحی بودن و ماندن بر ایمان مسیحی خود، از منظر دادگاه به نشانه باز گشت از اسلام تلقی شده و از سوی دادگاه و قوانین اسلامی مرتد شناخته می شود. این موضوع برای همسرشان که پیش از ازدواج به مسیحیت گرویده بود نیز صادق است.
طبق احضاریه دادگاه تا زمان اعلان رای دادگاه ایشان می بایست در تاریخ های معینی به دفتر ساختمانی به آدرس : میدان آزادی –جاده مخصوص کرج –بیمه دوم ، مراجعه می نمودند تا جهت حضور خود دفتری را در آنجا امضاء می کردند . این ساختمان فاقد هرگونه تابلو خاصی بود! وفقط مامورین امنیتی با لباسهای شخصی در آنجا حضور داشتند.
در آخرین نوبت مراجعه ایـن خـواهر، ایــشان از سـوی یـکی از مـامـورین ( که وی را در آنجا حاج آقا خطاب می کردند! ) مورد اذیت و آزار (هتک حرمت ) قرار می گیرد که این موضوع باعث می شود از آن پس بخاطر ترس و وحشتی که داشتند برای امضاء دیگر به آنجا مراجعه نکنند.
در شهریور ماه ۱۳۸۶ ، به دلیل خودداری از رفتن به ساختمان مربوطه جهت انجام امضاء، پس از گذشت چند روز ۲مامور زن به اتفاق ۴ مامور مرد با داشتن برگه ای از حکم قضایی دادگاه مبنی بر اجرای حکم به خانه این زوج آمده و در همانجا حکم شلاق را اجرا کردند.

No comments: