Wednesday, October 10, 2007

یک منبع فرانسوی: آمریکا در سال 2008 به رژیم تهران حمله میکند

روزنامه الحيات چاپ لندن در شماره امروز خود با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه در باره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی و سفر سرکوزی به روسیه، به نقل از يک منبع ديپلماتيک فرانسوی نوست مجازاتهای كنونی عليه رژیم تهران كافی نيست.
اين منبع گفت در صورتيكه رژیم تهران تا ماه نوامبر برنامه های هسته ای خود را متوقف نكند، تنها گزينه در برابر فرانسه و اروپا تشديد مجازاتها عليه رژیم تهران است.
به گفته این منبع، محمد البرادعی، مديركل آژانس بين المللی انرژی اتمی به اين نتيجه رسيده است كه رژیم تهران برنامه های هسته ای خود از جمله غنی سازی اورانیوم را متوقف نخواهد كرد.
اين منبع گفت بی اعتنايی به درخواست تعليق غنی سازی اورانیوم مي تواند منجر به تسريع در عمليات نظامی عليه رژیم تهران شود. زیرا در صورت بروز تزلزل در مواضع اروپايیها برای ادامه مذاكرات هسته ای، ديگر دليلی برای جلوگيری از حمله نظامی نيست.
الحیات نوشت این منبع ديپلماتيک فرانسوی سال 2008 را برای دست بكارشدن دولت آمريكا در اين زمينه، يعنی حمله نظامی مشخص كرد و گفت تحریمهای بين المللی برای رژیم تهران بی اهميت است و آنها همچنان برنامه های هسته ای خود را ادامه می دهند
.

No comments: