Thursday, October 11, 2007

دستور العمل اجرایی نحوه رفتار و پوشش اسلامی در دانشگاه



خبرنامه دانشگاه آزاد اراک
تنها چند روز پس از شایعه حضور ماموران لباس شخصی نیروی انتظامی در دانشگاه آزاد اراک دیروز ستاد شکل گرفته واحد امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی در دانشگاه طی اطلاعیه ای به طور رسمی تمامی دانشجویان این دانشگاه را خطاب قرار داد و اعلام کرد در صورت عدم توجه به قوانین به شدت با آنها برخورد می شود.
دقایقی پس از انتشار این اطلاعیه دانشجویان در حرکتی هماهنگ اطلاعیه ها را زیر پا گذاشته و در فضای دانشگاه پخش کردند حراست دانشگاه نیز با هراس از بالا گرفتن اعتراض دانشجویان به مستخدمین دانشگاه دستور داد این اطلاعیه ها را از روی زمین جمع آوری کنند.
تقابل شکل گرفته میان دانشجویان و ماموران حراست دانشگاه درسالهای اخیر در نوع خود بی سابقه بوده و ماموران حراست حتی با حضور ماموران نیروی انتظامی قادر به کنترل وضعیت نیستند.
امروز نیز حراست شهرک دانشگاهی امیرکبیر در اقدامی زننده مانع از ورود یک دانشجو به دانشگاه شد . ماموران حراست علت این کار خود را آرایش نامتعارف موی سر این دانشجو اعلام کردند. این امر باعث اعتراض دانشجویان شد و ماموران حراست پس از اعتراض به خواسته دانشجویان برای ورود این دانشجو به دانشگاه تن دادند.
ایجاد فضای رعب و وحشت در دانشگاه نه تنها باعث بالا رفتن سطح علمی دانشجویان نمی شود بلکه برای دانشجویان این سوال پیش آمده است که آیا آنها به واقع به دانشگاه آمده اند یا پادگان نظامی؟
آخوند هراتی از مسئولین حراست که دانشجویان او و داوود نوری شرق ریاست دانشگاه را مسئول این وضعیت نابسامان می دانند دو سال پیش پس از ارتباط نا مشروع با دختران دانشجو در دانشگاه آزاد اراک از این دانشگاه بیرون رانده شد و به آشتیان ( از شهرستان های اطراف شهر اراک) تبعید شد.
آخوند هراتی با احضار دانشجویان دختر به کمیته انضباطی به بهانه های واهی از آنها می خواست با وی رابطه داشته باشند ودر غیر این صورت از دانشگاه اخراج خواهند شد. هراتی قبل از استعفای دکتر محمد رضا قاری ریاست پیشین دانشگاه با نفوذ خود در حراست دانشگاه آزاد اراک به این دانشگاه بازگشت تا در میان دانشجویان لقب شیطان پیر بگیرد.
اطلاعیه ی نیروی انتظامی مستقر در دانشگاه نشان دهنده ی اوج فلاکت و عقب افتادگی فرهنگی سران دانشگاه آزاد اراک است. این اطلاعیه به تنهایی بیانگر فضای بسته و نظامی دانشگاه های ایران است که محمود احمدی نژاد ریاست جمهور اسلامی آنها را آزاد ترین دانشگاه های دنیا می داند.
مسئولان حراست با این اطلاعیه نشان دادند نه تنها به دانشجو نگاهی انسانی ندارند بلکه دانشجو را دشمن خود دانسته و از هر ابزاری برای تخریبش استفاده می کنند.
در بندی از این اطلاعیه آمده است "توجه به تصمیم شورای محترم فرهنگی دانشگاه و در راستای صیانت از حریم علم و دانش و تکریم اکثریت دانشجویان طرح برخورد با عده کمی از افرادی که شئونات دانشجویی و محیط علمی را رعایت نمی کنند اجرا می شود."
استفاده از کلمه ی "عده ی کمی از افراد" به جای دانشجو نشان میدهد مسئولان حراست دانشجویانی را که شبیه خود فکر نمی کنند را دانشجو نمیدانند و برای سرکوب آنها برنامه ریزی کرده است.
تفتیش عقاید دانشجویان و زیر پا گذاشتن حقوق انسانی آنها به نوبه ی خود توهین به شان دانشجو و دانشگاهی است و بدیهی است ادامه ی این وضعیت برای بسیاری از مسئولان دانشگاه گران تمام خواهد شد.متن اطلاعیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی در دانشگاه به شرح زیر است:
دستور العمل اجرایی نحوه ی رفتار و پوشش اسلامی در دانشگاهبا توجه به تصمیم شورای محترم فرهنگی دانشگاه و در راستای صیانت از حریم علم و دانش و تکریم اکثریت دانشجویان طرح برخورد با عده کمی از افرادی که شئونات دانشجویی و محیط علمی را رعایت نمی کنند اجرا می شود.
الگوهای رفتاری برای برادران و خواهران:1. رعایت شئون اسلامی و دانشجویی در رفتار و گفتار2. پرهیز از اختلاط بی مورد خواهران با برادران در دانشگاه3. پرهیز از وسایل، اشیاه، پوشاک و زیور آلات که مغایر با شئونات اسلامی و اجتماعی بوده و به عنوان ترویج فرهنگ مبتذل غرب محسوب میشود4. پرهیز از هرگونه آرایش5. همراه داشتن کارت دانشجویی6.پخش هرگونه موسیقی از گوشی تلفن همراه در محوطه دانشگاه بخصوص در دانشکده ها ممنوع میباشد7. استعمال دخانیات در دانشگاه ممنوع می باشد
الگو های پوشش برادران1. عدم آرایش موی سر و محاسن با سبک های غیرمتعارف و زننده2. از پوشیدن لباس های تنگ وبدن نما پرهیز شود3.آستین لباس بایستی تا آرنج فرد را پوشش دهدرعایت موراد فوق حداقل ضوابط ورود به دانشگاه می باشدتوجه: این اطلاعیه به معنی تذکر کتبی می باشد و در صورت عدم رعایت آن از سوی دانشجویان توسط عوامل اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه که در تمامی قسمت های حضور فعال دارند شناسایی و موارد تخلف در این ستاد و کمیته انضباطی رسیدگی خواهد شد.
خبرنامه دانشگاه آزاد اراکhttp://auarak.blogspot.com

No comments: