Wednesday, October 03, 2007

خدايي شدن ديکتاتور کوچک

خدايي شدن ديکتاتور کوچک
نگاه هفته - پنجشنبه 12 مهر 1386 [2007.10.04]
مهرداد شيبانيm.shaibani@roozonline.com
پائيز عجيبي آغاز شد. روح اله حسينيان به گفته خودش داشت زار زار اشک مي ريخت، و به تصوير رئيس دانشگاه کلمبيا نگاه مي کرد که احمدي نژاد را مهري ابدي مي زد: "ديکتاتور کوچک سنگدل".
فاطمه رجبي که بر خلاف روح اله حسينيان قلب رئوفي دارد و تا حالا بر خلاف او حتي در يک فقره قتل زنجيره اي هم دخالت نکرده، تر و فرز چادر به کمر بست و يک فرمان خدائي بنام رئيس شوهرش صادر کرد و اورا آيت خدا بر زمين ناميد.
آمريکائي ها هم روي دست او بلند شدند و يک نماينده خدا معرفي کردند و از زبان سيمون هرش روزنامه نگار معروف که به مطبوعات آلمان گفتند: "جرج بوش براين باور است که از طرف خدا ماموريت دارد و با خدا مرتبا در تماس است. او براين باوراست که دراين رابطه با خدا «قرارداد» دارد در نتيجه در مقابل ايران بايد ايستادگي کند. جرج بوش به هيچ وجه معتقد نيست که ضروري است با ايران به تفاهم برسد."
هرش اضافه کرد که اين نماينده خدا تدارک وسيعي چيده که به کشوري که در آن نماينده خدا را طي عمليات "پيچيده و چند لايه اي" رئيس جمهورش کرده اند؛ حمله نظامي کند: "همچنان معتقدم، امريکا در تدارک حمله به ايران است کاخ سفيد و پنتاگون روي حملات گسترده هوائي هماهنگ با نيروهاي پياده نظام مهاجم متمرکز است. دراين حمله، مي خواهند در وهله اول سيستم نيروي هوائي و سلاح هاي زمين به هواي جمهوري اسلامي را متلاشي کنند."
روزنامه معتبر لوموند هم نوشت: "واشنگتن احتمالا طرح بمباران وسيع ايران و تاسيسات اتمي را كنار خواهد گذاشت و بجاي آن بر روي حملات مشخص بر روي زيرساخت هاي نظامي سپاه پاسداران متمركز خواهد شد".
هرش با ذكر منابع مختلف دولتي و امنيتي كه خواسته اند ناشناس بمانند تاكيد مي كند كه "اين تغيير طرح آمريكا در تابستان جاري و با هدايت ديك چني معاون رييس جمهور امريكا صورت گرفته است. هدف از طرح بمباران وسيع ايران، تاسيسات هسته اي شناخته شده يا مظنون و همچنين اهداف نظامي بود اما اكنون بحث بيشتر بر سر حملات «جراحي» برضد تاسيسات پاسداران انقلاب در تهران و ديگر مناطق است. يعني آنجايي كه حمله بر ضد امريكايي ها در عراق تدارك مي شود".
اين خبر ها وقتي اعلام شد که تازه معلوم شداجلاس شوراي امنيت دو ماه ديگر به تاخير افتاده است.
علي لاريجاني- که آمده بود تا بجاي آب نبات خروار خروار جواهر بگيرد و باشراکت احمدي نژاد ايران را در آستانه هولناک ترين جنگ تاريخ کشور قرار داده- اعلام کرد مشغول ساختن ويلچر براي اسرائيل است تا در صورت حمله آمريکا اين کشور را روي آن بنشاند.
سرداران رنگارنگ سپاه هم فرصت راغنيمت ديدند تا اسب دين کيشوت را سوار شوندو به سبک بچه آبادان علي شمعخاني "لاف" بيايند. سرداري گفت: "هدهدهاي ايراني بصورت ان لاين خليج فارس را کنترل مي کنند" و بيچاره مولانا را در هشتصد مين سال تولدش در گور لرزاند که اين مرغان" عشق" رابه پرواز در آورده بود.
سردار قاسم سليماني از فرماندهان اصلي سپاه قدس و مهره کليدي در عمليات و ترورها ي برون مرزي هم که انگار تازه هشدارهاي فيدل کاسترو و ولاديمير پوتين را در باره حمله آمريکا شنيده بود، گفت: "کوچک ترين حرکت نظامي عليه ايران باشکست مواجه مي شود." تنها سردار رحيم صفوي بود که با کلي به نعل و به ميخ زدن به هشداردهندگان در مورد حمله آمريکا پرداخت.
در آغاز همين پائيز عجيب بود که محسن آرمين گفت: "خط لوله صلح سراب بود." اشاره اش به هند بود که کنار کشيد و پاکستان که دارد براي همين کار دست دست مي کند.
محمد جواد لاريجاني ـ يکي از 5 برادر لاريجاني ـ که امور کشور را در قبضه دارند از"رجم" که همان سنگسار باشد تعريف کردو گفت اين مجازات نه تنها شکنجه نيست، خيلي هم مناسب است.
آماري هم منتشر شد که واقعا مايه مباهات دولت مهر ورزي است که در همين هفته چندميليون دلار ناقابل ديگر به دولت بوليوي وعده داد:
- ايران صاحب رتبه 131 در فساد مالي و اداري.- رتبه ايران در مطلوبيت سرمايه گذاري 135- رتبه ايران به لحاظ کيفيت زندگي هشتادو سومين کشور دنياو تازه اين از نتايج سحر است که روزنامه اعتماد ملي مژده داد نرخ تورم به 20 درصد مي رسد.
و دومين هفته اين پائيز سال 1386 داشت پايان مي گرفت که ايران کاردار فرانسه را احضار کرد. وزير خارجه فرانسه بازهم حرف هاي بسيار تند عليه جمهوري اسلامي زده است.
پائيز ايراني در نيمه راه است. برگهاي زرد، به قول سيروس مشفقي زير پاي معشوق شاعر مي شوند، حميد شيرزادگان يکي از ستارگان فوتبال ايران به خواب ابدي مي رود، حميد قنبري، صداي پرخاطره دوبله ايران،چشم بر جهان مي بندد و دو نماينده خدا در دو سوي زمين، شمشير را براي بندگان خدا از رو بسته اند.

No comments: