Thursday, August 30, 2007

ارگان سپاه پاسداران: هدف، مسلط ساختن اسلام بر سراسر جهان است


آدينه، 9 شهریور ماه 1386 برابر با 2007 Friday 31 August
از سایت فارسی وزارت امور خارجه اسرائیلhttps://hamdami.com/MFAFA
پرزیدنت شمیعون پرس در یک سخنرانی گفت: حکومت کنونی ایران با رفتار وکردار خود، نه تنها اسرائیل، که همه جهان را با خطر روبرو می سازد. رئیس جمهوری اسرائیل که در دیدار با رهبران جوان جوامع یهودی دنیا سخن می گفت، در نطق خود به خطراتی که آرامش و ثبات خاورمیانه را مورد تهدید قرار داده است اشاره کرد و در رابطه با ایران گفت: بسیاری از رهبران جهان و شخصیتهای بزرگ دنیا که وی با آنها دیدار و گفتگو داشته، همگی بر این باورند که نباید در برابر خطراتی که از جانب رژیم کنونی ایران ثبات منطقه خاورمیانه و صلح جهانی را تهدید می کند، ساکت نشست.
او گفت: بسیاری از سیاستمداران جهان و صلح دوستان دنیا متفق القول هستند که باید یک جبهه واحد و منسجم علیه برنامه های اتمی حکومت ایران به وجود آید و کشورهای دنیا با یکدیگر متحد گردند و از طریق شدت بخشیدن به تحریمهای اقتصادی، دولت تهران را ناچار سازند از برنامه های اتمی خود دست بردارد.
پرزیدنت پرس هشدار داد که نه تنها حکومت ایران به علت شیوه های دیکتاتوری در آن، در صورتی که به بمب اتمی مجهز گردد، صلح و آرامش جهان را به خطر خواهد انداخت، بلکه این نگرانی عمیق نیز وجود دارد که دانش اتمی و یا بمب هسته ای به دست گروههای تروریستی اسلامی نیز (که پیرو هیچ اصول اخلاقی نیستند) برسد و آنها این سلاح مرگبار را با قساوت قلب و بدون هیچ ملاحظه انسانی علیه شهروندان بیدفاع به کار گیرند.
تجربه جنایات مرگبار شش سال پیش در برجهای دوقلو در نیویورک و فجایعی که امروز در جنگ عراق می گذرد می تواند زنگ خطری برای همه جهانیان و تاکیدی بر این واقعیت باشد که ترور کور اسلامی هیچ قاعده و اصلی را نمی شناسد و این گونه جنایتکاران، در واقع بشریت را هدف گرفته اند.
این سخنان پرزیدنت پرس دو روز پس از اظهارات هشدار دهنده پرزیدنت بوش بیان شد که گفت: حکومت ایران ممکن است دنیا را در برابر یک فاجعه اتمی قرار دهد.
پرزیدنت نیکلا سرکوزی رئیس جمهوری جدید فرانسه نیز گفت که اگر لازم باشد، برنامه های اتمی حکومت ایران را باید از طریق نظامی نابود کرد.
سران ایران و از جمله احمدی نژاد در هفته های اخیر بارها تاکید کرده اند که تحت هیچ شرائطی حاضر نیستند برنامه های اتمی خویش را متوقف سازند.
در گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتم که روز گذشته (پنجشنبه 30 اوت 2007) انتشار یافت گفته شده که جمهوری اسلامی ایران (بی اعتنا به هشدارهای و فشارهای بین المللی) به پیشبرد برنامه های اتمی خود ادامه می دهد، ولی پیشرفتی که تا کنون بدست آمده برای غنی سازی اورانیوم به مقدار قابل ملاحظه کافی نیست. این ارزیابی در حالی ارائه می شود که احمدی نژاد در هر فرصتی می گوید "ما تنها یک پله با دانش کامل اتمی فاصله داریم" و می افزاید "با یک صلوات، ما به ایستگاه نهائی دانش هسته ای می رسیم".
در برابر ارزیابیها دائر براینکه حکومت ایران هنوز با مشکلات فنی بسیار عمیقی روبروست و به مرحله ای نرسیده که بتواند اورانیوم را به مقدار زیاد غنی سازی کند، برخی آگاهان هشدار می دهند که ممکن است حکومت یک برنامه پنهانی نیز داشته باشد که در آن با سرعت به غنی سازی ادامه می دهد.
همچنین برخی رسانه های همگانی نوشته بودند که ممکن است پاکستان در شرائط و اوضاع ویژه ای حاضر شود به حکومت ایران بمب اتمی ساخته شده بفروشد.
در این میان وزیر خارجه ایران 36 ساعت پس از سخنان پرزیدنت بوش که گفته بود اتمی شدن ایران یک فاجعه است که باید به هر قیمت جلوی آن را گرفت، نسبت به گفته های رئیس جمهوری ایالات متحده واکنش نشان داد.
منوچهر متکی گفت: اظهارات بوش فاقد نکات جدید، مستند و بیانگر فقدان تصمیم گیری، خلاء عقلانیت و استیصال سیاسی است.
او افزوده گفت: اختصاص دادن یک بودجه اضافی 50 میلیارد دلاری به جنگ عراق، به هدف تشدید خشونت گرائی در عراق است و رویکردهای غلط آقای بوش را جبران نخواهد کرد.
در این میان، هفته نامه صبح صادق، ارگان سپاه پاسداران در آخرین شماره خود نوشت: حزب الله یک تشکل درون لبنانی نیست، بلکه یک سازمان مومن اسلامی است که رسالت خود را در همکاری با سازمانهای دیگر به هدف مسلط ساختن اسلام بر سراسر جهان می داند.
صبح صادق تائید کرد که حزب الله لبنان "از نظر سیاسی از ولی فقیه آیت الله خمینی و پس از وی از جانشینش" دستور می گیرد – و نوشت "به همین علت است که سید حسن نصرالله دست آیت الله خامنه ای را می بوسد و خود را سرباز وی می داند".
همزمان، سازمان دیده بان حقوق بشر Human Rights Watch در بیانیه ای، حزب الله لبنان را متهم ساخت که از انتشار گزارش سازمان علیه جنایات جنگی حزب الله در داخل لبنان جلوگیری می کند. در این گزارش نوشته شده که حزب الله در جنگ تابستان گذشته شهروندان اسرائیلی را هدف موشک و راکت قرار داد و مرتکب جنایات جنگی گردید که باید قاطعانه نکوهش و محکوم گردد.

No comments: