Wednesday, August 29, 2007

گزارشگران بدون مرز از درخواست خانواده های عدنان حسن پور و عبدالواحد (هيوا) بوتيمار برای پايان دادن به اعتصاب غذا حمايت مي کند



گزارشگران بدون مرز از درخواست خانواده های عدنان حسن پور و عبدالواحد (هيوا) بوتيمار برای پايان دادن به اعتصاب غذا حمايت مي کند

گزارشگران بدون مرزهمصدا با خانواده ها و وکلای دو روزنامه نگار محکوم به اعدام شده عدنان حسن پور و عبدالواحد (هيوا) بوتيمار از آنها مي خواهد که به اعتصاب غذای خود پايان دهند.
گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام مي کند " اين دو روزنامه نگار پس از ٤٧ روز اعتصاب غذا در وضعيتي نگران کننده بسر مي برند . ما به اراده ی آنها برای مبارزه در دستيابي به خواسته هايشان احترام مي گذاريم و حمايت خود را از آنها اعلام ميکنيم. اما با خود را معرض خطر مرگ قراردادن موافق نيستيم. ما از دستگاه قضايي مي خواهيم به وعده های خود مبني بر بهبود وضعيت اين دو روزنامه نگار و به ويژه در ايجاد تسهيلات برای ملاقات با خانواده و وکلا عمل کند. ديوان عالي کشور که اکنون مسئول بررسي پرونده است بايد تجديد نظر در رای صادره را بپذيرد و حکم اعدام برای اين دو روزنامه نگار را لغو کند."
شنبه ٣ شهريور ماه خانواده های عدنان حسن پور و عبدالواحد (هيوا) بوتيمار به همراه يکي از وکلای شان آقای سيروان هوشمندی موفق به ملاقات با زندانيان شدند. اين دومين ملاقات خانواده ها بعد از انتقال روزنامه نگاران زنداني به زندان اداره ی اطلاعات سنندج بود. در اين ملاقات با ديدن وضعيت نگران کننده دو زنداني که به شدت ضعيف و رنجور شده بودند، مادر عدنان حسن پور و همسر هيوا بوتيمار از زندانيان تقاضا کردند، که به اعتصاب غذای خود پايان دهند. وکلای اين دو روزنامه نگار نيز پيش از اين همزمان با تلاش برای تحقق خواسته های آنها خواهان پايان دادن به اعتصاب غذا شده بودند. عدنان حسن پور روزنامه نگار هفته نامه ئاسو و و عبدالواحد (هيوا) بوتيمار همکار ئاسو و نشريه انجمن زيست محيطي سبزچيا ، در تاريخ ٢٢ خرداد در دادگاهي غير علني به اتهام "اقدام عليه امنيت ملي"، " جاسوسي" و "محاربه" محاکمه و در تاريخ ٢٦ تيرماه حکم صادره به خانواده و يکي از وکلايش آقای سيروان هوشمندی ابلاغ شده است. در تاريخ ١٧ مرداد ماه با اعضای خانواده خود در زندان اطلاعات سنندج ملاقات کردند، و به خانواده های خود اعلام کرده اند در پي انتقال آنها از تاريخ ٢۹ تيرماه به زندان اطلاعات سنندج ، در اعتراض به نگاهداری در سلول انفرادی زندان اداره ی اطلاعات سنندج و برای داشتن حق ملاقات با خانواده و وکلا و ديدار با يکي از مسئولان دستگاه قضايي، بيش از يک ماه است که در اعتصاب غذا بسر مي برند.
برای لغو حکم اعدام عدنان حسن پور و هيوا بوتيمار امضا کنيد امضا کنيد-متن فرانسه امضا کنيد - متن انگليسي

No comments: