Friday, August 03, 2007

دستگيری دهها نفر در مراسم کنسرت در کرج



خبرگزاری ایسنا: "ده‌ها تن از دعوت شدگان فراخوان اينترنتي اجراي كنسرت در كرج دستگير شدند. فرمانده انتظامي استان تهران در این باره گفت: اين اولين بار است كه ده‌ها شركت كننده دختر و پسر با شيوه جديد فراخوان بين‌المللي اينترنتي به چنين مراسمي دعوت شده‌اند، به طوري كه اغلب دستگيرشدگان از جوانان متمول و تعدادي از آنها ايراني‌هاي مقيم خارج از كشور بوده‌اند كه با هدف شركت در يك كنسرت مهيج شيطاني راهي اين مراسم شدند.
وي افزود: تعدادي از اين خوانندگان از معروفترين اجرا كنندگان مراسمهاي مهيج هستند كه تاكنون در ميان آنان يك خواننده زن به نام «گلاره» گروه «وحيد ديجي» ، «راك دانيال» ، «مارال» ، «رپ» و خواننده‌اي به نام «اصلان» شناسايي و دستگير شده‌اند كه با ده‌ها دستگاه اكو، باندهاي اجراي كنسرتهاي بزرگ در حال اجراي برنامه بوده‌اند.
فرمانده انتظامي استان تهران ادامه داد: اين اولين باري است كه دعوت براي شركت در يك مراسم پارتي گونه از طريق اينترنت به شكل بين‌المللي پيگيري شده است، به طوري كه دستگيرشدگان در جريان بازجويي‌ها معترف شدند: براي ورود به اين مراسم، كارتهاي ويژه‌اي را در اختيار داشته‌اند و بدون اين مجوز كسي نمي‌توانست به مراسم راه پيدا كند.
وی گفت برگزاري اين مراسم يك عمليات كاملا سازمان‌يافته بوده است، چرا كه گروه مجري، تعدادي مامور را اطراف محل برگزاري مراسم در يك باغ به كار گرفته بودند تا با پوشش دادن خيابانهاي اطراف، هر گونه خطر احتمالي را زير نظر گرفته و در صورت مشاهده پليس يا افراد كنجكاو سريعا در جهت پاكسازي مراسم از وجود بيش از 150 بطر مشروبات‌الكلي، 800 سي‌دي مستهجن، موادمخدر حشيش، گراس و لباسهاي نيمه عريان وارد عمل شوند.
رييس پليس استان تهران همچنين گفت: مقارن دهم مرداد ماه، يك روز پيش از اجراي مراسم، پليس از طريق عوامل اطلاعاتي از موضوع برگزاري چنين مراسمي اطلاع حاصل كرد، اما گروه سازمان دهنده اين مراسم به طريقي برنامه كنسرت را پيش‌بيني كرده بودند كه تا ساعاتي قبل از اجرا، هيچ يك از مدعوين از محل برگزاري اطلاعي نداشتند و پليس نيز با شناسايي محل پس از هماهنگي با مقام قضايي و كسب مجوز ورود به محل، جهت دستگيري شركت‌كنندگان اقدام كرد.
وی افزود تعداد زيادي از اين شركت كنندگان دختر بوده‌اند كه با لباسهاي به شدت غيرمتعارف در مراسم شركت كرده و به دنبال مصرف شديد مشروبات‌الكلي و موادمخدر در حال برگزاري مراسم لهو لعب بودند.
وی با اشاره به كشف بيش از 10 دوربين به كار گرفته شده محسوس در باغ محل اجراي اين مراسم پارتي، گفت: به نظر مي‌رسد برگزاركنندگان به دنبال استفاده از تصاوير شنيع اين مراسم بر روي سي‌دي جهت انتشار و فروش بوده‌اند، چرا كه ماموران پس از ورود به محل موفق شدند تعدادي از دوربين در حال فيلمبرداري را در محل كشف كنند.
در حال حاضر تمامي دستگيرشدگان در پليس امنيت استان تهران در حال بازجويي درباره نحوه ورود به مراسم، نوع ارتباطات بين گروهي و بررسي سوابقشان هستند و فرمانده انتظامي استان تهران نيز اعلام خبرهاي آتي را به بررسي نتايج تحقيقات پليس منوط
كرده است."

No comments: