Friday, August 03, 2007

خزعلی: اگر دين را بفهميد با خبر مي شويد که چه موقع مي ميريد و چه کسي در چه حالي است



يك عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: اگر بفهميد دين با خود چه آورده است، حتي يک نفر هم در دنيا بي دين نمي ماند . به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران( ايسنا) - آيت الله ابوالقاسم خزعلي كه در مراسم سالگرد علامه شيخ محمد تقي بهلول در سالن اجتماعات سازمان تبليغات مشهد سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب، افزود: حادثه مسجد گوهر شاد و شهداي صحن نو و کهنه را به خاطردارم. وي با بيان اين که" من از سن 10 سالگي علامه بهلول را درک کردم "گفت: در آن زمان رضاخان در ايران و مصطفي آتا ترک در ترکيه هر دو مامور بودند تاريخ اسلام را عوض کنند. وي با تاکيد بر اينکه "اين دو هدفشان برداشتن حجاب و دعوت جوانان به دامان شهوات بود" افزود: رضا خان دستور داده بود که بايد حتما کشف حجاب شود و مرحوم بهلول پس از شنيدن اين امر اذن گرفت تا براي دفاع از اسلام بيرون بيايد و مقابله کند. وي ادامه داد: سرانجام سربازان رضا خان از بالا و پايين وارد مسجد شدند و 2 هزار و 500 نفر (اين مسجد بوده يا استاديوم!مسجد به اين بزرگی! ) از مردم را به شهادت رساندند. وي با تاکيد بر اينکه"خداوند در بزنگاه‌ها اشخاصي را براي حفظ مردان مجاهد قرار مي دهد" گفت: در آن زمان هم که مرحوم بهلول هم فرار کردند، خانمي در خانه اش را به روي علامه باز کرد. آنطور که بهلول مي گفت صبح روز بعد به طرف افغانستان حرکت کرده بود.
خزعلي با بيان اينكه "شاه زماني که فهميد بهلول در افغانستان است دستور داد او را بگيرند واسير و زنداني کنند" گفت: بهلول تعريف مي کرد مرا گرفتند و در خانه اي نمناک و پر از ساس زنداني کردند به طوري که سه شب نتوانستم بخوابم و تمام بدنم زخم شده بود. وي ادامه داد: بهلول مي گويد بعد از سه شب رو به خدا کردم و گفتم خدايا اگر با اين ساس گزيدن اسلام پيش مي رود من راضي ام و گله ندارم،اما اگر پيش نمي رود از تو مي خواهم اين ها را از من دفع کني. اين عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: ناگهان ديدم سيلي مورچه وارد اتاق شدند و همه ساس‌ها و تخم‌هاي آن ها را خوردند و صبح که بيدار شدم نه اثري از ساس ها بود و نه اثري از مورچه‌ها. وي با با بيان اينكه" از اين اتفاقات براي ما كم رخ نداده است " گفت:در زمان حادثه طبس (حمله نيروهاي امريكايي به ايران در 5 ارديبهشت 59)آن ها از عمان، روز 14 ماه آمده بودند تا ايران را بمباران کنند و كلي تجهيزات از جمله 8 هلي کوپتر داشتند. يک هلي کوپتر آن ها موقع سوخت گيري خوابيد و يک هلي کوپتر موقع بلند شدن منفجر شد و همچنين سيل مگس به جان آنها افتاد و به طوري که خواب آلود حرکت کردند و همچنين با مشكل طوفان مواجه شدند. اين عضو مجلس خبر گان رهبري ادامه داد :آنجا بود که فرمانده آن ها با کارتر رئيس جمهور خائن آمريكا که دستور داده بود ايران را بمباران کنيد، تماس گرفت و اطرافيان کارتر متوجه شدند که حالش تغيير کرد چون فرمانده مدام مي گفت آبروميان رفت. خزعلي ادامه داد: همان زمان بود که امام فرمود امريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند و امريکا شيطان بزرگ است. وي با اشاره به اين مثال‌ها گفت: خدا هميشه افرادي چون بهلول را مورد عنايت خود قرار مي دهد. دبير كل بنياد بين المللي غدير در ادامه با اشاره به ويژگي هاي علامه بهلول خاطرنشان كرد :ايشان روحيه اي بلند و زندگي ساده‌اي داشتند به طوري که غذاي ايشان هميشه نان و خيار و يا نان و هندوانه بود. وي با بيان اينكه "هر کس حسنه اي انجام دهد خداوند 10 برابر به او عطا مي کند" اظهارداشت: بهلول قبول نمي کند با ماشين برود ومي گويد مي خواهم پياده بيايم. مردم هم پول جمع مي کند و جمعا 1500 ريال به او مي دهند.
دبير كل بنياد بين المللي غدير در ادامه با مطرح كردن اين سوال كه اين دين ماست از دين چه مي فهميم؟ گفت: يک ماه روزه گرفتن، خواندن نمازهاي پنج گانه و حج از وظايف است از دين چه به دست آورديم؟ اگر بفهميم دين با خود چه آورده است حتي يک نفر هم در دنياي بي دين نمي ماند مگر يک لجوج و يا فردي چون ابوجهل باشد. اين عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه " اگر دين را بفهميد با خبر مي شويد که چه موقع مي ميريد و چه کسي در چه حالي است " تصريح کرد: امام علي در خطبه 137 نهج البلاغه مي فرمايند اگر بخواهيد مي توانم به شما خبر دهم تمام شما مردم از کجا آمده ايد، شان شما چيست و با که چه کرده ايد،اما به اين دليل اين را به شما نمي گويم چون مي ترسم کفر بورزيد، اين را به اشخاصي خواهم سپرد. وي در ادامه گفت: خواهران و برادران نماز اول وقت را با حضور قلب از دست ندهيد وهيچ گاه از دشمن نترسيد و سعي كنيد دين را به اين شكل بشناسيد .

کد خبر: 42164

No comments: