Friday, August 17, 2007

فرانسه خواهان گنجاندن نام سران رژیم در قطعنامه شد


سایت حکومتی بازتاب: فرانسه، كشوري كه هم اكنون بالغ بر 10 ميليارد دلار مبادلات اقتصادي و قراردادهاي صنعتي و نفتي با جمهوری اسلامی دارد، در يک اقدام گستاخانه و توهين‌آميز اعلام نمود كه قصد دارد بندي به قطعنامه پيش روي شوراي امنيت سازمان ملل متحد اضافه کند و خواستار برخورد با مقامات عاليرتبه نظام جمهوري اسلامي شود.
سخنگوي وزارت خارجه فرانسه خواستار اعلام نام مقاماتي از جمهوری اسلامی در قطعنامه شوراي امنيت شد كه مقابل جامعه جهاني ايستاده و از مواضع هسته‌اي در پيش گرفته‌شده حمايت مي‌نمايند و همچنين خواهان برخورد با اين مقامات شد.
هوگو مورس، سخنگوي وزارت خارجه فرانسه از اعلام جرئيات بيشتر در مورد برخورد با اين مقامات خودداري کرد، اما قويا اعلام نمود كه اقدام مناسب و تحريمي در مورد آنان بكار گرفته خواهد شد.
اروپايي‌ها با اقدام امريكا در مورد برخورد با سپاه پاسداران مخالفت کرده اند، اما دستگاه ديپلماسي دولت تازه وارد ساركوزي كه به تازگي از سفر آمريكا بازگشته، گوي سبقت مخالفت با جمهوری اسلامی را از آمريكائيها ربوده و شديدتر از آمريكا قصد برخورد با رهبري نظام و مقامات عالي‌رتبه جمهوری اسلامی را دارد.

No comments: