Tuesday, August 07, 2007

خبرنگاران "ولگرد" زياد شده اند

خبرنگاران "ولگرد" زياد شده اند
عضو هيات رييسه مجلس: - چهارشنبه 17 مرداد 1386 [2007.08.08]
محبوبه نيك نهاد
در آستانه روز خبرنگار و يك روز پس از تعطيلي روزنامه شرق، يك عضو هيات رييسه مجلس كه سخنگويي فراكسيون اصولگرايان را نيز برعهده دارد، هديه جديدي به اهالي مطبوعات داد و گفت: "تعداد خبرگزاري هاي ولگرد در مجلس زياد شده است."
اين سخنان نجابت، با ناراحتي و اعتراض تعدادي از خبرنگاران پارلماني حاضر مواجه شد. جالب اينجا بود كه حسين نجابت راه‌يافته تهران به مجلس هفتم و عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان در روزي اين سخنان را بيان كرد كه در مجلس، به مناسبت روز خبرنگار جلسه‌اي براي تقدير از خبرنگاران برگزار شده بود.
توهين وي پس از آن بيان شد كه محمدرضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي، که براي پاسخ به برخي از نمايندگان به مجلس آمده بود، براي مدتي در محاصره خبرنگاران قرار گرفت و در نهایت حسين نجابت براي بردن اسكندري به صحن علني به جمع خبرنگاران وارد شد. وي در اين حين نسبت به حضور خبرنگاران در مقابل پارلمان پيش از پايان جلسه علني مجلس اعتراض كرد و گفت: تعداد خبرگزاري هاي ولگرد در مجلس زياد شده است.
نجابت مدعی شد: تا قبل از پايان جلسه علني و بحث هاي نهايي در مجلس ، نمايندگان بيرون از پارلمان آمده و مشغول مصاحبه با خبرنگاران مي شوند كه اين اقدام باعث مي شود كه مجلس از اكثريت بيفتد. بايد كاري كنيم كه خبرنگاران پيش از پايان جلسه علني مجلس به مقابل در پارلماني نيایند تا نمايندگان بتوانند به طور كامل در جلسات حضور يابند.
اين در حالي است به گفته يك خبرنگار پارلماني: "ادعاي اين نماينده يك دروغ محض است. چرا كه وقتي خبرنگاران هم در مقابل پارلمان حضور ندارند، تعداد زيادي از نمايندگان خارج از صحن علني مجلس يا مشغول صحبت با تلفن همراه و يا بعضاً مشغول كشيدن سيگار در راهروهاي مجلس هستند."
نجابت يكي از نمايندگان شاخص اصولگراي مجلس است كه در ميان خبرنگاران پارلماني به پرخاشگري اشتهار دارد. او و كوهكن دو عضو هيات رييسه هستند كه به تبعيت محض از باهنر نايب‌رييس مجلس اشتهار دارند.
خبرنگاران پارلماني نقل مي‌كنند كه اخلاق تند نجابت بارها در مجلس هفتم با عکس العمل هاي شديد مواجه شده است، به طوري كه يك بار ممانعت او از اعلام وصول طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش باعث شد قدرت الله عليخاني نماينده بويين زهرا در مجلس او را "آقاي جنابت" بنامد و از او بخواهد با جنجال جلوي اجراي آيين نامه و مطرح شدن استيضاح را نگيرد

No comments: