Friday, July 20, 2007

در اعتراض به حکم اعدام دو آزادیخواه کرد - بیانیه‌ دفترسیاسی حزب دمکرات کردستان ایران



به‌ مجامع و محافل بین المللی شورای امنیت سازمان ملل،پارلمان اروپا،هیومن رایت واچ،انجمن جهانی قلم،سازمانهای مدافع حقوق بشر،
در روز 17/7/2007 رژیم ضد خلقی و ضد آزادی جمهوری اسلامی حکم ناعادلانه‌ اعدام را بر عدنان حسن پور و عبدلواحد بوتیمار روزنامه‌نگاران کرد تحمیل نموده‌ و این حکم را به‌ اطلاع خانواده‌ عدنان حسن پور رسانده‌ است. این درحالی است که‌ عدنان حسن پور عضو کانون نویسندگان کردستان است، که‌ پس از چند ماه‌ زندانی و شکنجه‌ نمودنش اینک از زندان مریوان به‌ مکان نامعلومی انتقال داده‌ شده ‌است.
در چند ماه‌ اخیر رژیم اقدام به‌ دستگیری و زندانی کردن شماری دیگر از روزنامه‌نگاران و آزادیخواهان کرد کرد و در صدد است تا از این طریق ندای آزادیخواهی روشنفکران این خلق را خاموش نمایند.
ما خواستاریم که‌ در شرایط مخاطره‌ آمیزی که‌ برای روشنفکران کرد بوجود آمده‌، آنان را در عرصه‌ مبارزه‌ علیه‌ رژیم دیکتاتوری و تروریست پرور جمهوری اسلامی تنها نگذارید و در راستای جلوگیری از اعدام عدنان حسن پور و عبدالواحد بوتیمار و همچنین زندانی نمودن دیگر روزنامه‌نگاران کرد اعتراض خود را ابراز دارید و با فشار بر رژیم در جهت آزادی این افراد حامی و پشتیبان باشید.
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی کردستان نیز با انتشار اطلاعیه ای، مردم مناطق کردنشین را فراخواند تا در اعتراض به تشدید سرکوب در کردستان ایران، روز دوشنبه آینده به اعتصاب عمومی دست بزنند.
این کمیته در اطلاعیه خود از جمله نوشت در ادامه تلاشهای جهانی و همگانی برای دفاع و اعلام حمایت از روزنامه نگار مستقل "عدنان حسن پور" و فعال مدنی "هیوا بوتیمار"، که به صورتی ناعادلانه و به دور از عرف قضایی و حقوقی با صدور حکم اعدام روبرو شده اند، از تمام اقشار مردم کردستان ایران تقاضا می کنیم که روز دوشنبه تاریخ 1/5/1386 ( برابر با 23/7/2007) با اعتصاب سراسری و آرام و با تعطیلی بازار و مغازهها و ماندن در خانه های خود، خواستار لغو حکم اعدام برای این دو فعال کرد و همچنین لغو حکم اعدام برای تمام کسانی که در زندانهای جمهوری اسلامی چشم انتظار مرگ هستند، باشند
.

No comments: