Friday, July 20, 2007

ب ‌تنی کودکان در نهرهای آلوده به فاضلاب بیمارستانی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ورود پسابهای عفونی بیمارستانی به داخل جوی ها و نهرها گفت: برخی کودکان در تابستان از این نهرهای آلوده برای آب تنی استفاده می کنند که این مسئله بسیار خطرناک است.
معصومه ابتکار در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: طی سالهای گذشته مطالعاتی در خصوص پسابها یا فاضلاب های بیمارستانی بخش دولتی و خصوصی تهران ، با بازرسی های دقیقی در این خصوص انجام شد که نتایج بدست آمده از آن، بسیار نگران کننده بود .
وی گفت وضعیت کنونی نیز نشان می دهد که وضعیت قبلی در مورد این مشکلات همچنان ادامه دارد.
ابتکار با اشاره به اینکه در گذشته برخی از فاضلاب ها در نهرهای آب تخلیه می شد، گفت: به طور حتم آثار و تبعات بهداشتی ناشی از وجود پسابهای عفونی بسیار روشن است .
وی تصریح کرد: خروج این پسابهای عفونی از بیمارستان و فاضلاب ها بسیار خطرناک است چون متاسفانه هنوز هم شبکه فاضلاب راه اندازی نشده. بنابراین پسابها و فضلاب های عفونی می تواند به راحتی نشت کند به گونه ای که حتی نمونه هایی نیز وجود دارد که این پسابهای فاضلابی وارد آبهای سطحی و حتی جوی ها و نهرها شده است .
وی با اشاره به اینکه نهرهای آلوده در برخی موارد مورد استفاده مردم قرار می گیرد، گفت: متاسفانه نهرهای آلوده ای هستند که کودکان در تابستان برای آب تنی از این نهرها استفاده می کنند و این بسیار خطرناک است
.

No comments: