Saturday, July 21, 2007

حسينيان با دولت نهم خداحافظي کرد


استعفاي مشاور امنيتي احمدي نژاد
- یکشنبه 31 تیر 1386 [2007.07.22]
مرداد يزدانيmehrdad.yazdan@gmail.com
روح الله (خسرو) حسينيان مشاور امنيتي احمدي نژاد و رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي از مشاورت رئيس جمهور استعفا داد. اين چندمين استعفاي در دولت نهم است؛ پيش از حسينيان، مددي رئيس تامين اجتماعي، كاظمي وزير تعاون و چند نفر ديگر به همكاري خود با دولت خاتمه داده بودند.
حسينيان در ارديبهشت ماه گذشته به عنوان مشاور امنيتي احمدي نژاد منصوب شد؛انتصابي که بسياري را شوكه كرد چرا كه حسينيان عضو گروه اصولگراياني كه احمدي نژاد بدان تعلق داشت، نبود.
نزديكان حسينيان در آن زمان بطور غير رسمي اعلام كردند كه وي براي كمك به احمدي نژاد و حفظ آبروي دولت اسلامي اين پست را قبول كرده است.
اكنون حسينيان در حالي كه كمتر از 3 ماه از انتصابش به عنوان مشاورت امنيتي احمدي نژاد مي گذرد از مقام خود استعفا داده است. اين خبر تنها از سوي سايت "بازتاب" اعلام شده است اما تماس ها با دفتر حجت الاسلام حسينيان در مركز اسناد انقلاب اسلامي براي تاييد اين خبر به آنجا رسيد كه مسوولين دفتر وي ضمن اعلام آگاهي از اين مساله، خبر فوق را تائيد و يا تكذيب نكردند.
روح الله حسينيان با حفظ سمت رياست بر مركز اسناد انقلاب اسلامي به عنوان مشاور احمدي نژاد منصوب شده بود.
روح الله حسينيان از زمان پيروزي انقلاب تا آذر 1377 كه منجر به خانه تكاني در وزارت اطلاعات شد همواره پستهاي اطلاعاتي و قضايي در اختيار داشته و از نزديكان و معتمدين حجت الاسلام محمدي ري شهري وزير سابق اطلاعات است.
به گزارش بازتاب: "وي از موسسين جمعيت دفاع از ارزشها بوده و در انتخابات دوم خرداد سال 1376 انتقادات جدي از جناح راست و ناطق نوري داشت اما پس از انتخابات و در جريان قتل هاي زنجيره اي به اين جناح نزديك شد و در برنامه جنجالي چراغ در دفاع از سعيد امامي اين قتل ها را به هواداران خاتمي در وزارت اطلاعات نسبت داد.
وي مدتي پس از آن در جريان سخنراني در مدرسه فيضيه قم براي طلاب گفت: "قضيه قتل‏ها مثل اينكه گريبان ما را گرفته، هر چه ما مي‏خواهيم فرار كنيم، راه فراري وجود ندارد. مثلا آقاي پروازي يك طلبه‏اي است با بچه‏هاي حزب‏الله همكاري مي‏كرد. بعدا درگير شدند با بچه‏هاي حزب‏الله و ايشان منشعب شد و شروع كرد عليه بچه‏هاي حزب‏الله فعاليت كردن و حرف زدن و صحبت كردن. از اين موقعيت گل‏آلود آقاي سعيد حجاريان، آقاي امين‏زاده معاون وزير امور خارجه، آقاي محسن آرمين سخنگوي مجاهدين انقلاب اسلامي، اين سه نفر و يك نفر ديگر هم آقاي افشار كه من نمي‏شناسم، هنوز هم نمي‏شناسم، كه چه كسي است، مي‏آيند اين طلبه بنده خدا را مي‏برند و تحريكش مي‏كنند و مي‏گويند بيا و بگو كه اولاً حزب‏الله تا به حال چه كارهاي خشونت‏آميزي انجام داده و ثانياً بيا و بگو اينها با دستور رهبري بوده".
وي در بخش ديگري از اين سخنان مي افزايد: "قرار شد سعيد حجاريان را دستگير بكنند اما متأسفانه تا به گوش آقاي خاتمي رسيد، واسطه‏هايي را فرستادند و حتي ظاهرا خدمت مقام معظم رهبري هم رسيده بود كه خلاصه اين مشاور هست و بد مي‏شود براي رياست جمهوري، دستگير نكنيد. نكردند و اما اميدوار هستيم به هر حال يك روزي اين پرونده رو بيايد و سعيد حجاريان به ميز محاكمه به خاطر اين توطئه كشيده بشود".
در آن سخنراني حسينيان تاكيد كرده بود: "اين همان حرفي است كه بنده دارم گلوي خودم را پاره مي‏كنم مي‏گويم بابا بياييد اين جريان را ريشه‏يابي بكنيد و ببينيد كه چه جناحي نفعش بوده است كه اين قتل‏ها را مرتكب شود. ايشان اين جوري جواب ما را دادند. واقعا نتوانستند جواب بدهند. هنوز هم آقاي موسوي مي‏گويد انگيزه ما اين بود كه رهبري در مقابل رئيس جمهور شكست بخورد......اين ماجراها توطئه‏اي بود همش براي همين و وزارت اطلاعات را كه اينها داغون كردند، وقتي سعيد حجاريان سخنراني كرد و گفت كه ما سنگرهاي نظام را يكي بعد از ديگري در حال فتح كردن هستيم. من آن زمان هشدار دادم، مصاحبه كردم گفتم مواظب باشيد اين حرف آقاي سعيد حجاريان معنادار است. وزارت اطلاعات را داغون كردند و گرفتند. سپاه را كه از همان اول اين‏قدر با آن برخورد كردند كه به اصطلاح خودشان، نظرشان اين است كه فرماندهان را وادار به سكوت كردند. اين نيروي انتظامي مانده بود. همه اين نقشه‏ها هم براي اين بود كه نيروي انتظامي را زير سلطه خودشان قرار بدهند. نمي‏دانيم واقعيت دارد يا ندارد".
اكنون حسينيان در حالي كه كمتر از دو ماه به محمود احمدي نژاد مشاوره داده است، مشاوره دادن به او را قطع مي كند در حالي كه وي با اصرار احمدي نژاد پس از گذشت حدود دو سال از انتخابات به عنوان مشاور سياسي و امنيتي وي منصوب شده بود و اكنون نيز در رابطه با علت استعفاي وي بي مهري ها و بي اعتنايي هاي مسوولين دفتر رئيس جمهور عنوان شده است.
حالا حسينيان بر اساس گزارش سايت بازتاب "پس از گذشت 80 روز بدون تعامل جدي دفتر رئيس جمهور با وي از سمت مشاور رئيس جمهور استعفا كرده است".
روح الله حسينيان پيش از اين هم يك بار بطور آشكارا راه تقابل با دفتر رئيس جمهور را در پيش گرفت، آنگاه كه درخرداد ماه گذشته پس از آنكه طي حكمي از سوي "شيخ الاسلام" رئيس دفتر رئيس جمهور به عنوان عضو"شوراي سياست گذاري و نظارت بر انتشار آثار و انديشه هاي احمدي نژاد"منصوب شد. حسينيان يك روز پس از اعلام تشكيل اين شورا طي تكذيبيه اي حضور خود در اين شورا را رد و اعلام كرد بدون موافقتش اين حكم صادر شده است و اين آغاز بي اعتنايي و سردي روابط مسوول دفتر رئيس جمهور با مشاور امنيتي رئيس جمهور بود كه در نهايت به استعفاي او منجر شد.

No comments: