Tuesday, July 03, 2007

اگر دنبال معنويت هستيد به ايران سفر کنيد- ایرا ن خواهر ( مقدس !!!؟) ونزوئلا است


چاوز بعد از امضاي ده ها قرار داد با ايران - سه شنبه 12 تیر 1386 [2007.07.03]
فريبا صراف
هوگو رافائل چاوز فرياس، رييس‌جمهور ۵۲ ساله‌ ونزوئلا از ششمين سفر خود به ايران، با دستي پر به کشورش بازگشت.اين سفر براي وي چنان موفقيت آميز بود که در جمع خبرنگاران گفت: "اين همکاري‌هاي اقتصادي باعث پيشرفت ما مي‌شود و مي‌تواند يک انقلاب اقتصادي براي کشور ما به وجود آورد. من نمي‌دانم با چه زباني مراتب تشکر و قدرداني خود را از دولت ايران از طرف دولت و ملت ونزوئلا اعلام کنم".
چاوز که به صراحت "هدف اصلي" اين ديدار را "اقتصادي" خواند، همچنين گفت: "در اين ديدار قراردادهايي که براي ما از اهميت بسيار بالايي برخوردار بود بسته شد." او اضافه کرد: "اثر اين قرار دادها بر اقتصاد ونزوئلا بسيار مهم خواهد بود، يکي از اهداف ما تاسيس کارخانه هاي مادر در کشور ونزوئلا از جمله تاسيس کارخانه لبنيات و کارخانه ماشين آلات مربوط به بسته بندي ذرت است. در آينده نزديک ما خودمان قادر خواهيم بود کارخانه هاي کوچک ومتوسط را در سطح کشور خودمان ايجاد کنيم و در واقع يک انقلاب اقتصادي، اجتماعي و تکنولوژيکي در کشور ما ايجاد مي شود که در جهت فرآيند سوسياليزم ونزوئلا خواهد بود".
سخناني که مورد تاييد محمود احمدي نژادهم بود: "خوشبختانه ونزوئلا با مديريت هوشمند آقاي چاوز در آستانه يک جهش بزرگ علمي و اقتصاد قرار دارد."
چاوز که "ايران را خواهر ونزوئلا" ناميده، در اين سفر يک هواپيماي ايرباس 340 متعلق به سال 1993 هم به ايران اجاره داد [قرار است در آينده‌اي نزديک هواپيماهاي بيشتري از اين دست به ناوگان هوايي ايران بپيوندند] و در حاليکه تا آخرين لحظات تکرار مي کرد "ما در حال حاضر روابط عميقي با ايران داريم" به کشورش بازگشت.
در اين ديدار اما هر جا صحبت به ايران رسيد، بحث "معنويت" بودو مبارزه با غرب.به گزارش ايسنا، هوگو چاوز "مهم‌ترين توانمندي‌هاي ايران در حال حاضر" را "معنويت سياسي" دانست و گفت: "توانمندي ايران خيلي فراتر از ثروت‌هاي مادي اين كشور است. بزرگترين غناي ايران، ارزش معنوي حاكم بر اين كشور است كه مي‌توان آن را معنويت سياسي و روح معنويت ايران ناميد و نيز تمدن چندين هزار ساله كشور كه هنوز هم ادامه دارد."
و درست به همين دليل، او که نشان عالي جمهوري اسلامي را هم بر سينه داشت، بقيه "كساني را كه به دنبال روح معنويت هستند" نيز به ايران "دعوت" کرد و با اشاره به اينکه" غناي معنوي توانسته ايران را با ارزش‌هايي مغاير با ارزش‌هاي اروپا و غرب بسازد" گفت: "اين پيشرفت مغاير با سياست‌هاي جمع‌آوري سرمايه است چراكه تمدن اسلامي متفاوت با تمدن غربي كه بر اساس خودخواهي و سرمايه‌داري است، شكل گرفته است."
سخناني که به محمود احمدي نژاد بسيار خوش آمد. او ضمن آنکه ايران را "خانه دوم چاوز" خواند همچنين گفت: "ما اقتدار و پيشرفت ونزوئلا را اقتدار و پيشرفت ايران مي‌دانيم."
و در اين احساس يگانگي، تاکيد کرد: "دو کشور ايران و ونزوئلا همواره در کنار هم خواهند بود و همديگر را ياري مي‌کنند". او سپس "خطاب به کساني که از دوستي ملت‌هايي چون ايران و ونزوئلا ناراحت هستند" گفت: "شما که از دوستي و برادري ملت‌ها ناراحت هستيد از اين ناراحتي بميريد...ما با ونزوئلا دنياي جديدي خواهيم ساخت."
روز آن لاین

No comments: