Wednesday, July 11, 2007

بازداشت توسط لباس شخصي ها خطر ناک است
همسرمنصور اسانلو: -
پنجشنبه 21 تیر 1386 [2007.07.12]
مهسا اميرآبادي
همسر منصور اسانلو، رئيس هيات مديره سنديکاي کارگران شرکت اتوبوس راني تهران که روزعصر سه شنبه هنگام بازگشت به منزل ربوده شد، با اعلام اينکه مسئولان قضايي ودادستان تهران ازبازداشت همسرش اظهار بي اطلاعي کرده‌اند مي‌گويد: اين سومين باري است که نيروهاي لباس شخصي به او حمله کرده اند ولي در دفعات گذشته به دليل اينکه منصوردر کنار جمعي از کارگران شرکت واحد بود ويا از طرف مردم حمايت مي شد، موفق به ربودن او نشده بودند.
همسر منصور اسانلو که روز گذشته به هراه ابراهيم مددي نايب ريئس سنديکا و وکلاي مدافع اسانلو براي کسب اطلاع و پيگيري وضعيت رئيس هيات مديره سنديکاي کارگران شرکت واحد به مراجع قضايي و انتظامي مراجعه کرده بود با اعلام اين مطلب که دادسراي انقلاب و دادستاني تهران از بازداشت و ضرب و شتم اسانلو اظهار بي اطلاعي کرده اند مي گويد:بر اساس اين اظهارات من امروز با مراجعه به دفتر دفاع از حقوق شهروندي قوه قضاييه و آگاهي شهر تهران از ربايندگان همسرم شکايت کردم.
وي با تشريح شيوه ربايش منصورو ضرب و شتم وي در اتوبوس شرکت واحد و در برابر چشمان ناظران و مسافران اتوبوس مي افزايد : همسر من ناپديد شده است و بر اساس آنچه که ما از مسافران و راننده اتوبوس شنيده ايم اين عده که لباس شخصي بر تن داشتند با کتک زدن همسرم او را به زورسوار خودرخودشان کردند و همچنان به ضرب و شتم او ادامه دادند.
پروانه اسانلو با ياد آوري اينکه منصور به هنگام دستگيري به مسافران اعلام کرده است که اين افراد لباس شخصي بدون حکم در حال بازداشت او هستند و عده‌اي از رهگذران قصد داشتند از اين ضرب و شتم عکس يا فيلم بگيرند، مي گويد: آنها به مردم مي گفتند که اين فرد اسانلو نيست او دزد و اوباش است و اجازه ندادند تا کسي از اين رفتار تصويري بگيرد.
وي با اظهار نگراني از وضعيت همسرش و در خواست از مسئولان براي کسب خبر از اسانلو وبازگشت او به منزل مي افزايد:منصور 200ميليون وثيقه در دادگاه دارد و هر بار که مراجع قضايي او را احضار کرده اند به دادگاه مراجعه کرده است ولي در حال حاضر بي خبري مسئولان از ربايش وي و بازداشتش توسط لباس شخصي ها که به قانون تن نمي دهند بسيار خطر ناک است.من از مسئولان مي خواهم که سريعترهمسرم را يافته و او را به منزل باز گردانند.
وکيل اسانلو: پليس آگاهي هويت ربايندگان مشخص کند
از سوي ديگر پرويز خورشيدي که به همراه يوسف مولايي وکالت منصور اسانلو را برعهده دارد با تاکيد بر اينکه موکلش به صورت غير قانوني بازداشت شده‌ و قضات پرونده و دادستاني تهران حکمي را براي بازداشت اسانلو صادرنکرده‌اند،مي گويد: آنچه مسلم است اسانلو ربوده شده است. بنابراين ما با مراجعه به دادسراي جنايي و شکايتي را مبني بر آدم ربايي به داستاني ارائه کرديم.
اين وکيل دادگستري درواکنش به پرسشي مبني براحتمال بازداشت موکلش از سوي تشکيلات موازي و نيروهاي خودسرمي گويد: تشکيلات موازي و تشکيلات رسمي هيچ ارگاني حق ندارند بدون حکم قضايي اقدام به بازداشت فرد ويا توقيف کسي کنند.من از بازداشت اسانلو توسط تشکيلات موازي خبر ندارم اما اين کار را آدم ربايي مي دانم چراکه دادستاني تهران هم مسئوليت اين اقدام را بر عهده نگرفته است و به نظر ميرسد که اين کار کاملا خود سرانه بوده است.
وي در ادامه با بيان اينکه ماموران پليس آگاهي مي توانند با استناد به شواهد موجود و مشاهدات راننده اتوبوس و مسافران ربايندگان را شناسايي کنند مي افزايد: ماموران تنها در صورتي که فرد در حال انجام جرم باشد مي توانند بدون حکم او را بازداشت کنند ولي بر اساس شواهد، موکل من در حال مراجعت به منزل بوده و جرم مشهودي راهم مرتکب نشده است.بنابراين ما تقاضا داريم تا اين مسئله از سوي پليس آگاهي دنبال شود و هويت ربايندگان مشخص گردد.

No comments: