Wednesday, July 11, 2007

شيوه هاي آمريکا تهاجمي تر شده است
واشنگتن تايمز: - پنجشنبه 21 تیر 1386 [2007.07.12]
شارون بن
نيروهاي ويژه آمريکا اقدامات خود را براي ريشه کن کردن عوامل ايران، که گفته مي شود در عراق مشغول بي ثبات تر کردن بيشتر اين کشور هستند گسترش داده اند. اين خبر توسط يک تحليل گر آمريکايي و يک ديپلمات عراقي بيان شد.
جک کين، ژنرال چهار ستاره باز نشسته ارتش آمريکا گفت ايران چنان در پي راندن آمريکا از عراق است که به تمام دشمنان ايالات متحده کمک مي کند.
وي روز دوشنبه در موسسه آمريکن اينترپرايزگفت: "آنها به تمام مخالفين ما - از شبه نظاميان شيعه گرفته تا شورشيان سني و القاعده - کمک مي کنند." وي ادامه داد: "ما به هيچ وجه در حداقل توانمان هم با اين مساله برخورد نمي کنيم، ولي در حال بررسي روش هاي تهاجمي تر در اين زمينه هستيم."
سمير سومداي،سفيرعراق در واشنگتن هم به واشنگتن تايمز گفت فعاليت هاي نيرو هاي آمريکا عليه عوامل ايران تشديد شده است ولي ذکر نکرد آيا نيرو هاي عراقي هم در اين عمليات شرکت دارند يا نه؟
وي گفت: "اکنون در هر موردي که مشخص مي شود که ايرانيان دخالت دارند نيرو هاي آمريکا با شدت بيشتري اقدام مي کنند."
اين مبارزه مخفيانه عليه عناصر ايراني در کنار اقدامات آشکار و وسيع عليه شورشيان، تروريست ها و شبه نظاميان، که آن ها نيز با حمايت ايران صورت مي گيرد، در حال انجام است.
سپاه معروف قدس وابسته به سپاه پاسداران ايران و نزديک به محمود احمدي نژاد و حزب الله لبنان سعي دارند بطور قاچاق اسلحه وارد عراق کنند و به شبه نظاميان عراقي تعليمات نظامي بدهند.
نگراني اصلي آمريکايي ها از تحويل مواد منفجره اي است که قادر است به درون ذره پوش هاي نظامي نفوذ کند (EFP ).
بوش در فوريه گذشته با اشاره به سپاه قدس گفت عليه تحويل اين مواد به شورشيان عراقي اقدام خواهد کرد، ولي از اقدام مشخصي در اين زمينه نام نبرد.
وي گفت: "زماني که شبکه اي را پيدا مي کنيم که در حال انتقال اين مواد به داخل عراق است با آن ها برخورد مي کنيم. همچنين اگر افرادي را بيابيم که در انتقال اين مواد دست دارند با آن ها نيز برخورد مي کنيم."
نيروهاي آمريکا در ماه ژانويه 5 ايراني را در اربيل دستگير و آن ها متهم به داشتن ارتباط با سپاه قدس کردند. ايران گفته است اين عده ديپلمات بوده اند و خواستار آزادي آن ها شده است.
شان مک کورميک، سخنگوي وزارت خارجه هفته پيش گفت نيروهاي آمريکا "بر عليه هر فردي که به آن ها صدمه بزند اقدام خواهند کرد."
وي اضافه کرد: "اگر اين کار مستلزم در هم نورديدن شبکه هاي قاچاق مواد منفجره EFP باشد اين کار را خواهيم کرد... اگر ايرانيان به حمايت از اين شبکه ها ادامه دهد به دنبال آن ها هم خواهيم رفت."
آنتوني کوردزمن از مرکز مطالعات استراتژيک گفت عمليات مورد نظر به مراتب وسيع تر از آن چيزي است که بطور عمومي مطرح شده است. وي گفت: "اين موضوع در اولويت جمع آوري اطلاعات قرار دارد و به مراتب وسيع تر از دنبال کردن صرف عوامل اجرايي است."
در گزارشي که در ماه ژانويه از سوي سازمان مجاهدين خلق ايران (که اولين بار برنامه هسته اي ايران را بر ملا کردند) منتشر شد جزئيات عمليات شبکه قدس تشريح شده است.
بنا بر اين گزارش عوامل اين سپاه اغلب تحت پوشش موسسات فرهنگي کار مي کنند.
گروه مجاهدين خلق به دليل فعاليت هاي تروريستي بعد از سقوط شاه ايران، از سوي آمريکا در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار گرفته است، ولي اعضاي اين سازمان که در اردوگاهي در 60 مايلي مرز ايران مستقر هستند، تحت حمايت نيرو هاي ائتلاف مي باشند.
کوردزمن گفت: "مساله اصلي آن است که اگر گروه هاي شيعه عراق به ايران وابسته شوند آنگاه دخالت ايران در عراق بسيار جدي تر مي شود. اگر نيرو هاي آمريکا زودتر از عراق خارج شوند، ايران از خلاء قدرت به وجود آمده استفاده خواهد کرد."
منبع : واشنگتن تايمز - 11 ژوئيه 2007

No comments: