Sunday, July 01, 2007

تائيد سياست هاي احمدي نژاد توسط رهبر انقلاب- lلس آنجلس تايمز

تائيد سياست هاي احمدي نژاد توسط رهبر انقلاب
لس آنجلس تايمز: - دوشنبه 11 تیر 1386 [2007.07.02]
برزو درگاهي
رهبر انقلاب ايران روز شنبه دفاع همه جانبه اي را از سياست خارجي احمدي نژاد مطرح کرد و نشان داد که مقامات بلند پايه ايران جناح فوق العاده محافظه کار و تند رو را به جناح ميانه رو طرفدار نزديکي به غرب ترجيح مي دهند.
آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب ايران بالاترين مرجع داوري سياسي، نظامي و مذهبي در دولت ايران است که عناصري از يک جمهوري دموکراتيک خشن را با استبداد مذهبي ترکيب کرده است.
سياست هاي احمدي نژاد در طيف وسيعي از جناح هاي سياسي ايجاد نارضايتي کرده است. پشتيبانان وي در انتخابات شورا ها شکست عميقي خوردند و به تدريج اتحادي از محافطه کاران ميانه رو و اصلاح طلبان عليه وي شکل گرفته است.
ولي آقاي خامنه اي، در حالي که احمدي نژاد در کنار وي نشسته بود، از سياست هاي تندرو دولت و سياست خارجي جسورانه آن حمايت کرد.
ايران از قبول تقاضاهاي سازمان ملل براي توقف غني سازي اورانيوم سرباز زده است. ايران از حزب الله لبنان پشتيباني مي کند و متهم است به گروه هاي شبه نظامي عراقي و فلسطيني کمک مي کند.
آيت الله خامنه اي، بر اساس گزارش خبر گزاري فارس نيوز در ملاقات با رئيس جمهور و وزراي کابينه در تهران گفت: "در ارتباط با سياست خارجي، جمهوري اسلامي ايران همواره سياست تهاجمي داشته و تغيير آن به يک سياست تدافعي، که گاهي متاسفانه اتفاق افتاده است، غلط است."
وي گفت ايران همچنان به توسعه فن آوري هسته اي ادامه خواهدداد و دراين راه به "جنجال هاي" قدرت هاي غربي توجه نمي کند. ايالات متحده و اروپا معتقدند ايران در زير لواي برنامه صلح آميز هسته اي در حال دنبال کردن هدف توليد سلاح هسته اي است.
وي درمورد پيشنهاد اروپا در زمينه توقف غني سازي درمقابل جلوگيري از صدور قطعنامه جديد عليه ايران اظهار نظر نکرد. ولي احمدي نژاد گفت ايران به سياست "مقاومت در برابر" غرب ادامه خواهد داد.
خامنه اي اتهامات دولت بوش مبني بر حمايت و کمک ايران به شورشيان عراق و افغانستان را رد کرد. وي گفت: "شکي به تنفر ملت و دولت ايران ازآمريکا وجود ندارد، ولي ريشه مسائلي که آمريکا با آن روبروست در جاي ديگري نهفته است."
خامنه اي افزود: "به عوض توجه به ريشه هاي موضوع - يعني نفرت و عدم همکاري ملت هاي مسلمان با آمريکا - آمريکا جمهوري اسلامي را متهم مي کند."
وي ايران را قرباني سياست هاي غرب در زمينه سلاح هاي شيميايي در دوره جنگ با عراق خواند و به حمايت دولت هاي غربي از عراق در آن دوره اشاره کرد. وي همچنين از نفوذ فرهنگ غربي از طريق تصاوير ماهواره اي و اينترنت انتقاد کرد.
وي گفت : "غرب جواب هاي زيادي به ما بدهکار است: جواب هايي در زمينه مساله زنان، جنگ داخلي و توليد اسلحه، توسعه سلاح هاي کشتار جمعي و اشاعه شهوات جنسي."
خامنه اي همچنين از جيره بندي بنزين که از روز چهار شنبه اعمال شد و اعتراضات متعددي را به دنبال داشت حمايت کرد. وي گفت دولت در اين زمينه "شجاعانه" عمل کرد.
منبع : لوس آنجلس تايمز، 1 ژوئيه 2007

No comments: